Soulac sur Mere - Saintes vrij. 14 juni

14 juni 2024 - Saintes, Frankrijk

Het was goed toeven in Hartenvrouw en het ontbijt was ook prima. Vannacht wakker geworden van de harde regen en de volgende dag was dat duidelijk te zien op de wegen richting de veerboot in Verdon. Vanuit hier de overtocht naar Royan en daarna naar Saintes ( spreek uit als Cents). In Rouan even zoeken naar de juiste route omdat er een nieuwe rotonde was aangelegd. Aan deze kant van de rivier geen dennenhout meer maar landbouwgrond met voornamelijk haver, maïs, jonge zonnebloemplantjes en steeds meer wijngaarden. In Saintes hadden we een chambre d'hote  vlakbij de Basiliek waaronder de grootse crypte van Europa was. Vanaf een bepaald punt in de stad had je een mooi uitzicht op die Basiliek en het pension. Even de oude binnenstad in gelopen en naar de Chinees wezen eten. Dit was vlakbij een oude Kathedraal. Een zeer imposant bouwwerk. Vanmorgen hadden we af en toe een beetje miezerige regen tot aan de veerboot daarna was het de hele dag droog met af en toe zon. Al met al weer een geslaagde dag.

1. Theo:
    14 juni 2024
    Wow wat een mooie foto’s (lijkt wel genomen door een professional, prachtig). Veel plezier op jullie verdere reis, maar dat gaat zeker lukken. Geniet samen en hou ons op de hoogte, zijn we er toch een beetje bij. ❤️
    16 juni 2024
    Dank je wel. We blijven genieten ondanks het vochtige weer.
  3. Piet:
    14 juni 2024
    Hopelijk is je fiets goed gerepareerd, want je moet er toch nog wel een paar meters mee maken.
    16 juni 2024
    Tot op heden is alles nog in orde.