LITH - BODENSEE - LITH.

13 augustus 2023 - Lith, Nederland

Beste mensen,

Eindelijk is het zover. Onze fietsvakantie gaat morgen beginnen. Coby had al bijtijds de overnachtigingen geregeld en ik de route die we gaan fietsen. Morgen gaan we met de fiets om 07.30 uur naar de Bodensee waar we omstreeks 17.00 uur aankomen. Dit gaat zo vlug omdat we bij Motel Nuland in de bus stappen en onze fietsen gaan mee in een gesloten aanhangwagen. Wij konden van die gelegenheid gebruik maken omdat er nog plaatsen over waren. Het reisgezelschap waar we ons bij aansluiten gaat 8 dagen fietsen rond de Bodensee en dan met de bus terug.  Wij rijden echter met de fiets terug naar Nederland. In 1e instantie wilden we van Lith naar de Bodensee fietsen en van daaruit met een bus terug maar daar was geen plaats meer voor. Zoals we het nu doen heeft echter 2 voordelen. We fietsen nu van hooggelegen gebied naar het lager gelegen Nederland en het maakt niet uit of we er 1 of 2 dagen langer over doen. In het andere geval moesten we op tijd bij de Bodensee zijn om met de bus terug te kunnen. Een klein minpuntje was dat ik nu de route andersom moest plannen maar dat is prima gelukt. De weersvooruitzichten voor de komende 2 weken zijn prima. Veel droog weer, kleine kans op een buitje en weinig wind. Het gaat wel flink dooien gedurende die dagen. Als we toch nat worden dan liever van het zweet dan van de regen. De route loopt onder meer door de dalen van het Zwarte woud, Vogezen, Eifel en Ardennen. Vaak langs een rivier zoals Donau, Rijn, Saar, Moezel, Sauer en Maas. Het merendeel over fietspaden en enkele stukken over autoluwe wegen. We houden jullie dagelijks op de hoogte met een verhaal, voorzien van de nodige foto's.

Houdoe en tot morgen.

1. Jeanne Eikelenboom:
    13 augustus 2023
    Heel leuk. Veel plezier e voorzichtig op de terugtocht op de wegen
  2. Piet en Diny:
    13 augustus 2023
    Geniet ervan. Zal wat af en toe heuveltje op en heuveltje af zijn maar dat is geen punt voor jullie. Veel plezier en idd voorzichtig op de weg.
  3. Guus Wesselink, Vier vrije voeten:
    13 augustus 2023
    Fantastisch vooruitzicht André en Coby! Veel plezier op jullie tocht en geniet ook van het derde voordeel van terugfietsen naar huis: jullie hebben elke dag de zon in de rug! Wij lopers zijn daar altijd erg blij mee.
  4. Piet:
    13 augustus 2023
    Coby en Dre, succes en veel plezier op jullie fietstocht.
  5. Betsy Boeijen:
    13 augustus 2023
    Veel fietsplezier ik kijk uit naar jullie belevenissen.
  6. Jan en Ria van Rosmalen:
    13 augustus 2023
    Geniet van jullie nieuwe avontuur, Wij gaan jullie blog weer graag volgen.
  7. Anouk:
    13 augustus 2023
    Heel veel plezier, geniet van alle moois onderweg! Ik kijk er naar uit jullie verhalen weer te lezen.
  8. Anny den Bekker:
    13 augustus 2023
    Heel veel fietsplezier en een fijne vakantie gewenst
  9. Mary Jane:
    13 augustus 2023
    Good luck and have a great and safe journey .
  10. Jeanne:
    Vanuit Zeeland: gute reise
  11. Jenny van Dijk:
    13 augustus 2023
    Coby en Dre, wat zijn jullie toch een stel kanjers!! Ik vind het echt heel stoer om nu weer zo'n fietstocht te ondernemen. Denk dat het wel een hele mooie route is. Ik wens jullie heel veel succes!
  12. Cobie:
    13 augustus 2023
    Geniet lekker van jullie reis dan ga ik weer genieten van de mooie verhaaltjes.
  13. Robert:
    Heel veel plezier!!
  14. Gerda Van Amstel:
    13 augustus 2023
    Coby en Dre heel veel fiets plezier met elkaar . Dat het jullie gaat lukken dat weten we . Goed bezig samen
  15. Ineke:
    13 augustus 2023
    Heel veel plezier! Geniet van de vergezichten zoals jullie dat altijd zo mooi zeggen!
    En kom veilig aan, op de heen en terug weg!
    Maar volgens mij ken je de weg al uit je hoofd via Google earth 😂
  16. Bas en Noor:
    13 augustus 2023
    Heel veel plezier en een veilige reis toegewenst!
  17. Thomas van den Dobbelsteen:
    14 augustus 2023
    Veel plezier en veel veilige kilometers!
  18. Gerard Meriam:
    14 augustus 2023
    Een hele fijn vakantie, fietsplezier, genieten en wat er meer op jullie pad komt
  19. Anneke:
    14 augustus 2023
    Heel veel plezier en.... heelhuids thuiskomen!
  20. BETSIE GRUIJTERS:
    14 augustus 2023
    Hoi Stephan [he he wir fout] kan ut mar nie laute ,wa is Gimmerts schreeve aigenluk toch moeiluk ik schei ur dus mar vlug me auit. Zo dit gaat beter , ik wens jullie veel fiets plezier ,je zult wel voor goede zadels gezorgd hebben daar twijfel ik niet aan ,maar heb je ook ,op [ zun Gimmerts goei konte beschermers an???] want anders zou Leiden wel eens in last kunnen komen [niet dan] ?? Nee zonder geheid een hele fijne vakantie gewenst ,ik kijk uit naar jullie reisverhalen en kom weer veilig thuis .dikke pakkerd van je [schoonn]zus Betsie
  21. Jan Zeeuwen:
    14 augustus 2023
    Ik heb grote bewondering voor jullie avonturiers. Hopelijk gaat het allemaal volgens wens verlopen.
    Veel succes.
  22. Jan en Elise:
    14 augustus 2023
    Lieve Dré en Coby, wat een geweldig avontuur. Ook leuk dat wij weer via jullie blog mee kunnen reizen. Veel plezier!
  23. Troet en Trees:
    15 augustus 2023
    Hoi Coby en André, wat fijn dat jullie nu op (fiets)pad zijn en we de avonturen kunnen volgen. In 2000 namen we de fietsbus vanuit Nederland (België had dat toen niet) naar Oostenrijk. s ochtends begon onze tocht vanaf Villach over een stukje Italië naar Slovenië. Na twee weken rondtoeren namen we de fietsbus terug vanaf Villach. Jullie hebben geen stress om de fietsbus te missen, door naar huis te fietsen. Goede vaart!!
  24. Henk en Reina van der Laan:
    15 augustus 2023
    Geweldig! Wij wensen jullie een heel goede heenreis en natuurlijk een veilige terugreis