Lacaneau O.- Soulac sur Mere Do. 13 juni

13 juni 2024 - Soulac-sur-Mer, Frankrijk

Vanuit Lacaneau vertrokken in het ochtendzonnetje. In de namiddag zouden we bewolking krijgen en tegen de avond regen. Het begint eentonig te worden maar ook vandaag was de route geweldig als je van dennenhout houdt. Onderweg langs het fietspad een stellage met fietspomp en diverse gereedschappen. In de buurt van Montalviet stonden langs het bos diverse auto's en een twintigtal fietsen.  Verderop stonden een 4-tal politie-auto's. Mogelijk een vermist persoon of iets dergelijks. Tussen Montalviet en Soulac reden we door een natuurgebied.  Je mocht veel dingen niet o.a kamperen. niet erg wij hadden toch geen tent bij ons. Geen planten of bloemen plukken. Niet erg, een vaas hadden we ook niet. Hond moest aan de lijn. De lijn waren we vergeten en maar gelukkig hadden we geen hond bij ons. Je mocht er geen paddenstoelen  plukken. Dat was nou jammer. Je mocht niet buiten het fietspad komen dus heb ik maar midden op de fietspad geplast, want verboden te plassen stond er niet bij. Dus mensen als je daar ooit komt en je moet poepen vooral niet doen langs het fietspad want dan krijg je een bekeuring. Ongeveer 4 km voor Soulac sur Mere reden we over een afremdrempel. Op dat moment brak het zadel af van Coby's fiets. De onderdelen bij elkaar gezocht en gevonden. Maar wat nu. Goeie raad is duur maar Coby deed de bagagezak iets naar voren en kon zo toch de 4 km naar Soulac fietsen. Daar eerst naar ons hotelletje La Dame de Coeur  ( hartenvrouw ) gegaan en ons geïnstalleerd. De vriendelijke hoteleigenaar bracht ons naar de plaatselijke fietsenmaker ongeveer 20 mtr van het hotel verwijderd. Na  een half uur kwam de fietsenmaker naar het terras van het hotel met de mededeling dat de fiets gemaakt was. Probleem opgelost. Het hotel waar we sliepen verkocht ook sigaretten, kraskaarten en allerlij lotto en totoformulieren en er was tevens een bar. Het viel op dat iedereen, iedereen kende. De klanten waren allemaal vrolijk. Er hing een gezellige sfeer van een oude dorpskroeg. De hotelkamer was prima en de fietsen konden in een afgesloten ruimte binnen staan waar de fietsaccu's ook opgeladen konden worden. Omstreeks 19.00 uur begon het hier te regenen en dat gaat door tot morgenmiddag. Nu zitten we droog en morgen zien we wel weer.

1. Ineke:
    13 juni 2024
    Je kunt dat rode fietsje wel gebruiken, geen zadel meer nodig 😂
  2. MaryJane Snowden:
    14 juni 2024
    Quite the adventure!! Beautiful pictures! Be safe.
  3. Coby en Andre van Roij:
    16 juni 2024
    Indeed. Thank You MaryJane.
  4. Ied:
    14 juni 2024
    Gelukkig heb jetje niet pijn gedaan, toen dat zadel afbrak. Het zal je maar gebeuren. Stoer hoor om nog 4 km te fietsen zonder zadel. Weer een mooi verhaal over de streek, waar Boet en ik met onze kinderen 5 jaar lang onze vakantie doorbrachten. Ik had wel eens genoeg van al die bossen.
    Gisteren avond mijn verjaardag gevierd op de bridgeclub, was weer gezellig, alleen misten we jullie. Doen we nog eens over . Sterkte op je nieuwe zadel en fiets onder goede omstandigheden. Liefs Ied
  5. Coby en Andre van Roij:
    16 juni 2024
    Wij vonden al dat dennenhout na 3 dagen al genoeg. Wel leuk om gezien te hebben. Fijn dat jij weer kunt genieten.
  6. Jeanne:
    14 juni 2024
    Les Landes is een lang saai stuk
    Wel heerlijk rustig. Maar daar komt wel verandering in. Veel succes en mooi weer toegewenst

Jouw reactie