Oupeye - Roosteren. Vrij. 28 juni.

28 juni 2024 - Maaseik, België

Hotel Mosa vanmorgen verlaten en richting Nederland gefietst.  Je gelooft het of niet maar na 500 mtr." Route Barree "  gelukkig vonden we nog een gaatje zodat we niet om hoefden te rijden. Het was nog redelijk fris en bewolkt maar toen we in Maastricht aan kwamen werd het steeds zonniger. Bij binnenkomst van de stad bleek al meteen dat wij niet de enigste waren. Op de plaatselijke weekmarkt was het nog drukker. Daarom onze inkopen voor onderweg gedaan in onze familiesupermarkt in een buitenwijk van de stad. Bij een fietspontje even voorbij Maasbree stond een file van ongeveer 40 scholieren die ook naar de overkant wilden. Dit fietsritje maaktje deel uit van hun schoolkamp. Wij hebben toen ons middagmaaltje op een bankje bij het fietsveer naar binnen gewerkt. Inmiddels was de file opgelost en konden we gratis naar de overkant. Het was een bootje uit Belgie. Kunnen ze in Lith een voorbeeld aan  nemen. Na ongeveer 54 km kwamen we in Roosteren bij de Roosterhoeve aan. Een geweldig mooi onderkomen en ze hadden geweldig lekker eten. Het personeel was zeer behulpzaam. Het bleek een familiehotel te zijn. Ze hadden ook veel gevoel voor humor. Ik zei tegen een van de obers dat er alles goed uit zag. Waarop hij antwoordde: " Dat komt omdat ik gel in mijn haar heb. Ik zei toen dat zijn schoenen mooier blonken. Op zijn vraag waar we vandaan kwamen gefietst, zei ik"  Uit Zuid Frankrijk, waarop hij antwoordde: " Dan spreek je goed Nederlands."  Afijn morgen geeft men nog goed weer aan. We vertrekken hier bijtijds en zien wel hoever we komen.

1. Gerard:
    28 juni 2024
    Succes met de laatste "lootjes" morgen.
    Mooie foto's, een mooie toch vol herinneringen
  2. Coby en Andre van Roij:
    28 juni 2024
    Inderdaad maar daar weet jij ook alles van.
  3. Nol van Zoest:
    Dag Luitjes,
    Zo weer in het land. De politie is gewaarschuwd.
    Zien jullie weer zo.
    Nol en Lies
  4. Coby en Andre van Roij:
    28 juni 2024
    Als alles goed verloopt zitten we zaterdagavond bij de Hertog Jan op het terras.
  5. Nol van Zoest:
    28 juni 2024
    Bel maar even. komen wij ook.
  6. Ria van Rosmalen:
    29 juni 2024
    We hebben weer genoten van jullie verslag. Een heel goede thuisreis en geniet weer van het thuis zijn in het mooie Lith ( wij vinden Lithoijen natuurlijk mooier 🫢) Hartelijke groeten van ons voor jullie
  7. Henk en Reina van der Laan:
    29 juni 2024
    Welkom thuis. We hebben genoten van jullie mooie verhalen, ondanks de vele regenbuien hebben jullie weer, volgens ons, een mooie reis gehad. We zien elkaar binnenkort wel weer eens in Oss. Groetjes van Reina en Henk
  8. Coby en Andre van Roij:
    30 juni 2024
    Uiteraard. Dan praten we daar wel verder.

Jouw reactie