Roosteren - Lith. Zat. 29 juni.

29 juni 2024 - Lith, Nederland

We zouden vandaag en morgen nog 2 etappes van 80 km via de Maasroute volgen tot Lith maar tot onze verbazing konden we nergens een overnachting boeken. Alles was vol. Omdat het vandaag de hele dag mooi weer zou worden en dat er in de loop van de avond, nacht en morgen regen en buien werden voorspeld, hebben we besloten om niet de Maasroute te volgen maar vanaf Roosteren via de kortste weg naar Lith te rijden. Dat hield in dat het een lange rit zou worden maar wel met prachtig weer. Dus van Roosteren naar Vessem gereden en vandaar tot aan Laarbeek ( het vroegere Beek en Donk ) in een vrijwel rechte lijn langs de Zuid-Willemsvaart gefietst. Wel regelmatig gestopt om wat te eten en vooral water te drinken. In Someren -Eind een bakkie koffie gedronken. Men had daar wel een aparte manier van reclame in de vorm van : " 2 halen, 1 betalen " maar dan anders. We waren om 08.00 uur in Limburg vertroken en om 17.00 uur in Lith aangekomen na 102 km fietsen. Quirien de Veer stond ons in de Molenstraat al op te wachten en samen met hem een lekker koud biertje gepakt op onze veilige thuiskomst.  Vervolgens de laatste km naar huis waar we hartelijk begroet werden door Jasper, Anne, kleinzoon Mees en Lowa de hond.  We hebben in totaal 1406 km gereden vanaf de Spaanse grens tot hier. Het was weer een heerlijk avontuur. Soms waren er wat probleempjes maar die werden altijd opgelost. Het weer namen we zoals het was. Als het nat was hadden we geen last van stof en als het warm was hadden we geen last van koude voeten. We hebben veel leuke dingen gezien en af en toe minder.  Coby heeft ook nu weer veel werk verricht met navigeren en de slaapplaatsen boeken. Dat viel niet altijd mee om dat geregeld te krijgen zeker de laatste dagen niet. We hebben geprobeerd om jullie enigszins op de hoogte te houden van het wel en wee van onze reis. We vonden   jullie belangstelling geweldig. Hiervoor hartelijk dank. We gaan weer over tot de orde van de dag tot het volgende avontuur.

Houdoe en bedankt.

3. Mieke:
    Een hele prestatie!
  4. BETSIE GRUIJTERS:
    29 juni 2024
    Zo weer thuis op je ijgen honk ,maar je hebt het toch maar weer volbracht .fijn dat je weer thuis bent .ik stond je deze keer niet op te wachten maar ontvangen vanuit Gemert een knuffel en dikke kus van je (schoo)zus Betsie
  5. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel Betsie.
  6. Ineke:
    Home sweet home 💪🥳
  7. Jan en Elise:
    29 juni 2024
    Welkom thuis! Eigenlijk wel jammer. Nu geen avontuurlijk verhaal meer te lezen voor het slapen. Wat was het weer leuk, niet alleen voor jullie. Tot de volgende!
  8. Coby en Andre van Roij:
    30 juni 2024
    Fijn dat jullie ook genoten hebben.
  9. Riet van Vier Vrije Voeten:
    30 juni 2024
    Welkom terug na al jullie prachtige fiets-avonturen! En vooral veel sterkte met her 'gewone' leven thuis ...
    Jullie hebben beslist mooie herinneringen gemaakt
  10. Coby en Andre van Roij:
    Zeker weten.
  11. Nol van Zoest:
    30 juni 2024
    Nou ... dat heb je weer goed gedaan samen.
    Mooi hoor. Fijn dat jullie weer in het Lithse zijn.
  12. Cobie:
    30 juni 2024
    Hoi Coby en Dré wat een geweldige reis met prachtige verhaaltjes en ook hele mooie plaatjes. Vele kilometers maar de laatste zijn volgens mij altijd de mooiste. Welkom thuis.
  13. Anouk:
    30 juni 2024
    Fijn dat de reis zo goed verlopen is en jullie weer thuis zijn.
  14. Hans en Ria:
    30 juni 2024
    Coby en Dre, Welkom thuis ,na een geweldige mooie fietstocht. Jullie hebben het toch maar mooi weer volbracht .1406 km een hele prestatie. Bedankt voor de mooie verhalen we zullen ze zeker gaan missen.
  15. Wim:
    30 juni 2024
    Dre en Coby heel geweldige prestatie prachtige verhalen en mooie foto’s welkom weer thuis en nu lekker nagenieten 💪💪
  16. Coby en Andre van Roij:
    Gaan we zeker doen.