St. Michel - Aulne. Di. 26 juni.

25 juni 2024 - Saint-Michel, Frankrijk

Vandaag goed ons best gedaan. Het dooide flink dus geen last van gladde wegen. Omstreeks 10.30 uur net voor we  over de grens naar Belgie fietsten nog een heerlijk stuk echt Frans stokbrood gegeten. In het begin een pittige rit met steile klimmetjes en dito dalingen. Dit alles hoefde niet in de volle zon. Veel door bossen. Na de middag kwamen we op een oude,  km's lange spoorbaan met veel schaduw. Heerlijk fietsen want de stijging is nooit meer dan 3% en de daling ook niet. Dat was vroeger de limiet voor de locomotieven. Na de oude spoorbaan ( voi verte ) een lang traject langs rivier de Sambre tot Aulne waar ons hotel was t.o. de ruïnes van een oude Abdij. Langs de rivier dorpjes op afstand. Je moest omhoog fietsen voor een bakje koffie want de Sambre ligt in een kloof. Onderweg was het fietspad tot 2 maal toe totaal versperd. De 1e keer heb ik het probleem zelf opgelost door het hek te verplaatsen. De 2e keer stond een graafmachine in de weg. Dat heb ik toch maar aan de machinist overgelaten. De routes staan over het algemeen goed aangegeven. Soms ook helemaal niet maar we komen altijd waar we zijn moeten.  Omstreeks 20.00 uur waren de batterijen van de fiets, de telefoons en wij vrijwel leeg na een rit van 106 km. We waren toen zeer blij dat we na een bocht ons hotelletje zagen met een leuk terras erbij. Vandaag was het de 1e keer vanaf het begin van onze fietstoch dat we eerst plaatsnamen op het terras en daarna gingen douchen. Morgen gaat het nog harder dooien maar dan hebben we een kortere rit via Charleroi naar Namen.

1. Ied:
    26 juni 2024
    Al met al toch weer een zonnige vermoeiende dag . Hoe gaat het met het zitvlak, hunkert die naar Lith onderhand? Sterkte weer
  2. Anouk:
    26 juni 2024
    Zo, nu al in Belgie. Dan ga ik nog maar even extra genieten van jullie prachtige reisverhalen!
  3. Coby en Andre van Roij:
    27 juni 2024
    Ja hoor. Voor dat we het weten zijn we weer bijna thuis.
  4. Piet:
    26 juni 2024
    Fijn dat alles naar wens verloopt, vergeet niet te genieten tijdens de laatste loodjes. Niet te veel warmte toegewenst. En geen lekke banden.
  5. Coby en Andre van Roij:
    27 juni 2024