Mezieres sur Oise -St Michel. Ma. 24 juni

24 juni 2024 - Saint-Michel, Frankrijk

Vandaag 73 km gefietst in prachtig weer en voor een groot gedeelte over een oud spoor en een stuk langs een rivier. Vaak leek het of we door een groene tunnel reden. Met deze temperaturen is dat mooi meegenomen. Onderweg zagen we een heel aparte kerktoren met een kasteel achtig uiterlijk. Om daar een goede foto van te maken kwam ik langs het plaatselijk gemeentehuis. Een van de vensterbanken zat vol vogelstront. Nogal logisch want daarboven had een zwaluwechtpaar hun nest gebouwd en aangezien er nog geen luiertjes zijn voor jonge zwaluwen was dat het gevolg. Iets verder ging de omgeving steeds meer lijken op een Limburgs landschap. Een oud viaduct was typisch iets voor de Franse Ardennen.  Onze slaapplaats was in St. Michel vlakbij Hirson. Daar in Chambre d'Hotes Le Petite Chateau is het goed toeven. Een vriendelijk echtpaar uit Nederland heeft  dit vorig jaar oktober gekocht. Een mooi huis met ruime kamers en een mooie tuin. Voor fietsers is er voldoende plaats om hun fiets veilig te stallen. Morgen rijden we vanuit Frankrijk naar België op weg naar het warme Noorden.

1. Anne en Mees:
    24 juni 2024
    Wat een mooie route vandaag! Zoeven door de zomer. Hier vanmiddag eindelijk eens lekker bij de Lithse Ham geplonst.
  2. Coby en Andre van Roij:
    24 juni 2024
    Mooi toch. Komen nog een paar mooie dagen om te zwemmen.
  3. MaryJane Snowden:
    25 juni 2024