Compiegne - Mezieres sur Oise. zo 23 juni.

23 juni 2024 - Compiègne, Frankrijk

Wat een verschil met gisteren en de afgelopen dagen. Droog, zonnig, weinig wind en alle 73 km vlakke weg. Deze dag doet zijn naam eer aan "ZONdag. " We hadden een 45 km lang prima fietspad langs een kanaal. Kan eentonig zijn maar als je goed kijkt zie je toch leuke dingen. Zoals een zwanengezin waarvan pa zwaan boos werd dat ik te dicht bij kwam. En, Nol, ook hier een koppelwedstrijd vissen met lange, vaste hengels. Er stonden ook waarschuwingsborden voor fietsers dat ze op moesten letten dat ze niet het kanaal in moesten rijden want de fietspad lag wel erg dicht bij het kanaal. Een van die borden was voorzien van een bijzondere tekst.  " don't worry cyclists are angels". Mees had het vanmorgen via de telefoon over een grote blauwe tractor. Nou laten wij die toevallig tegenkomen. Omdat er bij ons slaapadres geen warm eten was  in Chauny even van de route afgeweken. Daar bij een Thai's afhaalrestaurant ons warm eten gehaald. Dit hebben we iets verder op een plantsoentje bij de kerk naar binnen gewerkt. Hotel Robinson waar we vanavond slapen ligt zo ongeveer tegen de fietsroute. Een geweldig mooi hotel met een zeer vriendelijk  en behulpzaam echtpaar. Niets is te veel en ze spreken beiden vloeiend Frans, Duits en Engels. Vandaag zijn we de grens van 1000 km gepasseerd. Hoe vlug kan het gaan. De komende 5 dagen geven ze geweldig weer aan. Dus 's-morgens bijtijds aanrijden zodat we de grootste hitte kunnen vermijden. We klagen niet. Nog nie misschien.  We houden er alleen maar rekening mee. Nog even de route wijzigen voor overmorgen van Hirson naar Thuin ipv Charleroi. Dit ivm de hitte en de uitlopers van de Belgische Ardennen. Nog tot 20.30 uur buiten gezeten in een heerlijk avondzonnetje. Morgen vroeg op dus welterusten.

1. Nol van Zoest:
    24 juni 2024
    Kijk dat ziet er wat vriendelijker uit.
    En ... ja Dré ze kunnen daar ook vissen. Heeeel goed zelfs.
    Wij gaan morgenvroeg ook maar weer naar ons putje en nu in de korte boks.
    Groetjes Nol en lies
  2. Coby en Andre van Roij:
    24 juni 2024
    Vang ze en smeert oe eige maar goed in. Voor je het weet loop je een zonnesteek op.
  3. Piet van Hees:
    24 juni 2024
    Dat gaat de goede kant op inderdaad; het weer wordt prima de komende tijd (ook bij ons) en jullie fietsen in de goede richting! Geniet er maar van ondanks misschien wat "al te mooi" weer.
  4. Coby en Andre van Roij:
    24 juni 2024
    Gelukkig fietsen we vaak onder de bomen en dat is best prettig met dit weer.
  5. Annie Konings:
    24 juni 2024
    Succes met de laaste 1000 km, we genieten mee van alle mooie foto’s en verhalen, groetjes, Huub en Annie
  6. Coby en Andre van Roij:
    24 juni 2024
    Voor jullie is het uiteindelijk ook goed campingweer geworden. Het werd tijd. Geniet ervan.
  7. Annie Konings:
    25 juni 2024