dag 15/16/17, maandag t/m woensdag 22 t/m 24 oktober.

24 oktober 2018 - Maia, Portugal

De busreis van Santiago naar Porto verliep prima. Een half uur na ons vertrek stopte de bus bij een tankstation. Niet om te tanken maar voor de koffiepauze van de chauffeur en voor ons dus ook. In Vigo stopte hij nogmaals nu bij een busstation. Tot ieders verbazing reed ie de wasplaats op en ging de bus wassen. Uiteindelijk kwamen we toch omstreeks 13.00 uur met een schone bus in Porto aan. Snel ons hotel opgezocht en daar de rugzakken achtergelaten en de stad in. De volgende dag naar de overkant van de rivier de Douro gelopen (we blijven in stijl) om in de oude wijk waar de porthuizen zijn naar een bepaald porthuis te zoeken genaamd Quinta dos Corvos. Dat hadden we vrij snel gevonden en daar onze inkopen gedaan. Het was deze dagen ernstig druk in Porto maar het weer was ook schitterend. Als je met het oude trammetje mee wilde moest je veel geduld hebben. Minstens een uur wachttijd. In diezelfde tijd hadden we lopend de helft van de oude binnenstad al gehad.
Het is een schitterende stad met mooie vergezichten, kleine steegjes, mooie bruggen en vooral heeeeeel veel trappen.( een van 253 treden)
Vandaag ook nog in de beroemde boekwinkel geweest waar J.K. Rowling haar inspiratie heeft opgedaan voor  haar Harrie Potter boeken. De  kleding die de middelbare scholieren hier dragen zien er hetzelfde uit als die de leerlingen dragen in de Harrie Potter films.
Daarna op een terrasje een bakje koffiel gedronken. Terwijl we daar mee doende waren zagen we plotseling steeds meer politie.
Even later kwamen de president van Portugal en de Koning en Koninging van Belgie voorbij ons terras maar ze zagen ons niet zitten en gingen aan de overkant naar binnen.
Kennelijk hadden ze daar ook goeie koffie want na ongeveer een uur vertrokken ze weer.
Dat is voldoende tijd voor een bak koffie en om even naar de wc te gaan. Tenminste zo werkt dat bij ons.
Ook het vertrek ging weer te paard met de nodige toeters en bellen.
Na nog even een stukje Porto bezocht te hebben waar we nog niet waren geweest hebben we onze rugzakken opgehaald en zijn we met de metro naar onze slaapplaats gegaan vlakbij het vliegveld van Porto.
Dit hebben we gedaan omdat we morgen al vroeg op de luchthaven moeten zijn en nu zitten we daar op 5 minuten loopafstand vandaan.
Als alles goed verloopt zijn we morgenmiddag weer thuis.
Het was weer geweldig. Bedankt voor jullie aandacht en reacties en tot ziens.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    24 oktober 2018
    Buen Camino terug! Tot woensdag :-)!
  2. Jan en Ria van Rosmalen:
    25 oktober 2018
    We hebben weer genoten van de reisverhalen 😀 Het waren er dit keer minder dan vorige keer, maar niet minder gezellig om te lezen. Kunnen jullie je verhalen niet uitgeven? Zien we jullie vanavond? Jammer trouwens dat er dan geen tijd is voor verhalen .
  3. Troet en Trees:
    25 oktober 2018
    Dag Coby en André
    We zagen onze koning en koningin op het journaal, we keken nog of jullie niet in beeld kwamen ... Zij namen ook het trammetje, daarom misschien die lange rij wachtenden.
    Jullie hebben weer mooie verhalen meegemaakt, nu eerst thuiskomen. En wat wordt de volgende tocht? Mogen we jullie het Olavspad in Noorwegen aanbevelen? Groetjes uit Goetsenhoven van ons beide (en de kleinkinderen zeggen "doei").