Saintes - Melle. Za. 15 juni

15 juni 2024 - Melle, Frankrijk

Vandaag 86 km gereden tot Melle naar Maison Fossemagne met Nederlandse eigenaars. We hebben 1 bui regen gehad en laat daar nou toevallig een boerenschuur staan waar we konden schuilen. Onderweg in St Jean D' Angely was een markthal  waar we onze  lunch kochten die vervolgens op aten vlakbij een cafeetje waar we twee koffie bestelden. De natuur onderweg bestond voornamelijk uit graanvelden, maïs en zonnebloemen. Hier en daar weiland of een stuk bos. We zagen op sommige plaatsen wel veel orchideeën staan. Dat betekend dat het daar nog pure grond is die niet vervuild is door mest,  chemische middelen of vergif. Als een van die dingen gebruikt wordt dan sterven ze. Onderweg eindelijk materiaal gevonden om tussen de voorspatbord van de fietsen te doen. Deze rammelden nogal en maakten een irritant geluid. Op Nederlandse wegen hadden we daar weinig last van maar we zijn nu in Frankrijk. Morgen gaan we richting Poitiers maar daar was veel volgeboekt. Ongeveer 12 km voor Poitiers een mooie slaapplaats gevonden. Dat we dan minder fietsen vinden we niet erg want morgen krijgen we de hele dag regen. In het dorpje is geen winkel of restaurant dus onderweg inkopen doen. Op het slaapadres hebben we de beschikking over een keuken. Komt goed uit. Gaan nu uitzoeken wat onze volgende halte wordt na Poitiers.

Jouw reactie