Melle - Iteuil. Zo. 16 juni.

16 juni 2024 - Melle, Frankrijk

Ze hadden vandaag regen beloofd en ze hebben zich aan hun woord gehouden. Soms regende het hard. Dan weer zachtjes en soms was het minder droog. Al met al een dag dat we geen last hadden van stof. We ons niet tegen de zon hoefden in te smeren en de fietsen mooi schoon regenden. Wat wil je nog meer. Gelukkig waren er onderweg bushokjes waar we droog konden eten. Zondag's zijn er in Frankrijk maar weinig gelegenheden open voor een bakje koffie of eten. Zeker op het platteland. Een tunneltje onder de snelweg door geeft aan dat het weer behoorlijk had geregend. Ook de bamboe groeit er goed van. Je ziet hier overigens veel bamboe. Vaak in of langs tuinen maar ook langs de weg. Pandaberen zijn er dol op maar die hebben we nog niet gezien. Onderweg kreeg ik de indruk dat de moeder van de zanger van Euro-pa-pa voor me reed maar dat was toch niet zo.  In Iteuil aangekomen zagen we een mooi  Chateau (kasteel ) bij binnenkomst van het dorp. Wij moesten voor ons slaapadres in Rue du Chateau zijn dus weer klimmen. Ongeveer 100 mtr voor ons slaapadres was de weg afgesloten "Route Barree" . Terug en 2 km omfietsen terwijl het weer harder ging regenen. Geen probleem natter als nat kan niet. Toch blij dat we de finish weer hadden gehaald en toen we geïnstalleerd waren aan de feestelijke vaderdagmaaltijd konden beginnen. Morgen hebben ze een droge dag beloofd. Hopenlijk houden ze zich dan ook aan hun woord. In dit Franse onderkomen van vandaag "Jolie Chambre"  aan de Rue du Chateau had de eigenaresse een koelkastje staan met daarin 2 flesje water en twee flesjes bier. ( Gratis ).  Hoe anders was dat bij onze  Chambre D ' Hotes Maison La Fossemange van gisteren in Melle. De kamer en ontbijt was prima daar bij de Nederlandse eigenaars maar voor het opladen van onze fietsaccu's vroegen ze 5.- euro per stuk " want de elektriciteit was net als in Nederland wel erg duur geworden" , gaven ze als reden op. Ze hebben kennelijk de Nederlandse krenterigheid meegenomen naar Frankrijk. Want ik heb het op internet nagekeken en de gemiddelde prijs voor het opladen van een fietsaccu in 2024 bedraagt 58 eurocent aan elektriciteit.  Zowel in Nederland als in Frankrijk. Dat is dus bijna 9.- euro winst waar ze niets voor hoeven te doen. Ze krijgen van ons nog een nette maar duidelijke e-mail. Morgen naar Poitiers en verder.

1. Ria van Rosmalen:
    17 juni 2024
    Jullie laten je niet gek maken door een beetje regen 🫢 Altijd weer een gezellige afsluiting van de dag ( voor ons) om het verslag te lezen. Ga vooral door met genieten van alles wat op Jullie pad komt. Hartelijke groeten uit het Groenewoud 👋
  2. Coby en Andre van Roij:
    18 juni 2024
    We denken elke dag terug aan het mooie en de rest vergeten we vlug.
  3. Coby en Andre van Roij:
    18 juni 2024
    Die regen weegt niet op tegen al die andere leuke ervaringen.
  4. Anouk:
    21 juni 2024
    Wederom mooi om te lezen en van jullie belevenissen te genieten! Gelukkig genieten jullie er zelf ook van, mooi meegenomen.
  5. Coby en Andre van Roij:
    21 juni 2024
    Van regen kun je ook genieten maar van zon geniet je langer.

Jouw reactie