Sorde L' Abbaye-Onesse et Lahaire 10 juni

10 juni 2024 - Onesse-et-Laharie, Frankrijk

Eerst een bedankje voor jullie reacties. Wij stellen dit zeer op prijs. Als een betreffende persoon goed op de foto,s heeft gekeken zal ze gezien hebben dat de door haar gesponsorde knoflookworst reeds ter ziele is. Hij was lekker Ied. Na een goede nachtrust en een geweldig ontbijt in huize Aroha gingen we richting Onesse et Lahaire in La Lande. Na 4 kilometer nog een lastige klim van 8%. De rest van de route was daarna glooiend en eenmaal in de streek Les Landes redelijk vlak. Het water in de rivier Adour was bruin en het peil hoog vanwege het noodweer van afgelopen weekend. Eenmaal in Les Landes zag je voornamelijk dennen, heeeeeel veel dennen. Een geweldig gebied als je van dennenhout houdt. Ze kappen hier zijn best maar dat spul blijft maar groeien. Onderweg in Dax een pizza en drinken bij de super gekocht omdat er onderweg verder niets open was en we In onze slaapplaats vandaag  de magnetron mochten gebruiken. Dit onderkomen, Chambre au pied de la Foret aan de Rue des Ecureuils was splinternieuw en zag er geweldig uit. Ook was er ruimte om onze fietsen te stallen. Buiten op het terras in het avond zonnetje de pizza naar binnen gewerkt en weggespoeld met een glaasje witte wijn. Dat ging er allemaal goed in na 79 km fietsen. Morgen beloofd weer een mooie dag te worden als we richting de Franse kust fietsen.

1. Ineke:
    10 juni 2024
    En weer mooie vergezichten, zoals jij dat altijd zegt pap!
    Geniet van jullie reis!
  2. Coby en Andre van Roij:
    Gaan we doen
  3. Ied:
    10 juni 2024
    Geweldig zoveel kilometers. Mooi onderkomen en
    En veel hout gekapt zo te zien. Eindeloze bossen daar , maar wel lekker vlak om te fietsen.
    Ik heb hier Hanneke en Noor om mee te helpen morgen. We hebben net bij Fokje onze buurvrouw een kir gedronken, was gezellig , daar heb ik nu alle tijd voor. Het is wel wennen dat je dat allemaal kunt. Groetjes ook van hen.
  4. MaryJane Snowden:
    11 juni 2024
    Beautiful countryside! Stay safe!
  5. Coby en Andre van Roij:
    Thank You.
  6. Piet:
    11 juni 2024
    Fijn dat je reis zo goed verloopt, houden zo. Weet je zeker dat die rivier waar je een foto van hebt gemaakt, geen open riool is?
  7. Coby en Andre van Roij:
    Het stonk niet.
  8. Jeanne:
    11 juni 2024
    Als het daar mooi weer is moet je maar wat zuidelijker blijven. Hier is het niet fijn.
  9. Thomas van den Dobbelsteen:
    11 juni 2024
    Lekker op naar de kust voor de volgende mooie foto’s!

Jouw reactie