Onnese et Lahaire-Mios, di. 11 juni

11 juni 2024 - Mios, Frankrijk

Vannacht wederom goed geslapen en na het afscheid omstreeks 09.00 uur vertrokken richting de kust naar Mios. Reeds na een kwartier begon het een half uur lang te regenen. Kwamen de poncho's goed van pas. Verder de hele dag een mix van zon, wolken, af en toe een spatje regen en ongeveer 22 graden. Hoe dichter bij de kust hoe meer zon. Ook vandaag was de omgeving geweldig als je van dennenhout houdt. Gisteren was er nergens iets open om koffie te drinken maar vandaag, net na die regen wel. Kwam dat effe mooi uit. Vorig jaar is hier 500 ha bos in vlammen opgegaan ondanks een hoge uitkijkpost op een oude elektriciteitsmast. Zowel in Moustey als in Biganon een mooi oud pelgrimskerkje uit de 11e eeuw. Die in Biganon was nog steeds in gebruik. Tegenover dit kerkje stond nog het oude gemeentehuis-je ( Marie ). Kennelijk deed destijds 1 ambtenaar al het werk want meer pasten er niet in. Vanaf Benit Belin naar Mios liep de route over 18 km oude spoorbaan,langzaam afdalend  richting de kust. 2 km voor onze slaapplaats was een uit de kluiten gewassen cafetaria waar je kon kiezen uit halve haan met frites of stokbrood met frites. Misschien dat de kaart in het hoogseizoen uitgebreider is. In drank was er wel volop keuze. Na de maaltijd naar ons slaapadres waar men ons niet verwachtte. De kamer was al bezet terwijl wij toch een bevestiging van de reservering hadden ontvangen via de mail en die gelukkig ook bij ons hadden. Uiteindelijk samen met de eigenaar een bed opgemaakt in de logeerkamer waar we alsnog, uiteraard tegen gereduceerde prijs,  de nacht konden doorbrengen. Voor douche en wc moeten we via een wenteltrap naar beneden. Gelukkig heb ik nog een leeg flesje met brede hals dus hoef ik vannacht niet naar beneden. Behalve voor een grote boodschap, want dat zullen de bewoners wel op prijs stellen.  Vandaag totaal 86 km gefietst dus dat slapen zal vannacht ook wel lukken. Morgen weer een nieuwe dag. Benieuwd wat die gaat brengen.

1. Ied:
    11 juni 2024
    Jullie maken nu al verschillende adressen mee waar het niet gaat zoals afgesproken, wat zal dat nog worden. Er zit in ieder geval variatie in de adressen. Succes morgen weer en zo’n.
  2. Anne en Mees:
    11 juni 2024
    Heerlijk fietsen tussen de dennengeur! Vannacht maar niet van die wenteltrap Dre! Jullie zijn geen trappen gewend 's nachts...
    Bij ons alles goed!
  3. Piet:
    11 juni 2024
    Coby zal wel blij zijn met jou, dat je een fles met brede hals nodig hebt, opschepper!!!
  4. Jan v Gr:
    12 juni 2024
    Zo’n avontuurlijk fietstochtje past wel bij jullie !
    Genieten van het onbekende, iedere dag is anders .

Jouw reactie