dag 6, Hulsen-Diest, 23 maart 24 km.

23 maart 2018 - Balen, België

Hallo allemaal,
Goed geslapen bij Jos en Emma in Hulsen.Prima overnachtingsplaats en vriendelijke behulpzame mensen maar dat wisten we al van Piet van Hees.
Onze wandeling weer voortgezet langs het kanaal. Het viel ons op dat er veel eenden langs het kanaal op de oever zaten. Als we dichterbij kwamen vlogen snel weg. Kennelijk had die soepgans van gisteren doorgegeven dat ze uit moesten kijken voor " diejen Ollander met een bruine klak op zijne kop."
Het weer nodigde uit om toch maar een extra jasje aan te doen mede gezien het feit dat we de wind recht op onze kop hadden. We zijn voor de afwisseling ook aan de andere kant van het kanaal gaan lopen anders wordt het zo eentonig.
Bij een kruising van twee kanalen liepen een dertigtal soepganzen langs het water maar deze hadden geen interesse in de dikte van onze broekspijpen. Kennelijk hadden ze dat al doorgekregen van die gans van gisteren.
Dat Belgen een speciale manier van humor hebben wisten we al maar deze wilden we jullie niet onthouden.
Langs de route stond een bord met als opschrift " paradijselijke fietsroute ". Ik heb er een foto van genomen zodat je zelf kunt zien wat op de achtergrond zo "paradijzelijk" is.
Verder op de route zag Coby plotseling iets over het wandelpad kruipen. Het bleek een salamander te zijn die kennelijk net uit zijn winterslaap was ontwaakt. We hebben tegen hem of haar gezegd volgend voorjaar de wekker maar een paar weken later af te laten lopen.
Aan het eind van de dagelijkse route begint de rugzak toch zwaarder te worden net of er iemand stiekem een steen heeft in gedaan. De pijntjes in kuiten, dijen, billen en rug worden elke dag minder en dat is een goed teken.
Voor we bij ons gastgezin waren nog even een fles wijn en zak nootjes gekocht om gezellig met Coby mijn 70 - tigste verjaardag te vieren op een slaapkamer bij vreemde mensen in Diest, Belgie. Wie had dat nou gedacht.
Voor ons is het weer bedtijd. Welerusten allemaal en morgen weer een ander verhaal.
Groetjes, C. en A.

1. Nel Manders:
    23 maart 2018
    Van harte gefeliciteerd samen met Dre zijn 70ste verjaardag mooi om jullie te volgen
  2. Piet en Diny:
    Hoi Coby en Dré,
    Terug van Marokko gaan we jullie natuurlijk ook volgen. Goed te lezen dat het allemaal lekker "loopt". Ja, bij Jos en Emma was het goed toeven zoals op zoveel adressen. Mocht je binnenkort bij Troet en Trees in Goetsenhoven terecht komen dan doe ze maar de groeten. Ook dat is een geweldig adres. (.....en, wees niet bang voor de wilde dieren!).
  3. Piet en Diny:
    Oh ja Dre,
    Vergeet ik je nog te feliciteren met je 70ste verjaardag; bij deze dus en maak er vandaag nog maar iets moois van.
  4. Toon en Helen:
    Van Harte Dre!
    Mooier dan zo op reis krijg je het niet meer denk ik
  5. Hans en Anny den bekker:
    24 maart 2018
    Van hart gefeliciteerd Dre met je 70e verjaardag en uiteraard ook voor Coby. Maak er iets leuks van.
    Hans en Anny.
  6. Jeanne:
    Prachtig zo op je 70ste verjaardag nog onderweg zijn samen
    We volgen jullie met plezier
    Jeanne en hans
  7. Nol van Zoest:
    24 maart 2018
    Hallo samen. Goed te horen dat het ritme er in komt. Onderweg jarig zijn is ook iets. Proficiat. Hou je haaks en loop ze.
  8. Ron & Rita:
    24 maart 2018
    Van harte gefistileerd met je verhaardag! Nog zere jaren in zwoele gevondheid! Zijn jullie er al bijna?
  9. Anny Biemans:
    24 maart 2018
    Hoi Dre, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, ook voor Coby. Veel wandelplezier!
  10. Betsy Boeijen:
    25 maart 2018
    Hallo Coby en Dré, Dré van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde jaren toegewenst samen met Coby en blijf vooral genieten op jullie route. Dan doen wij dat ook als we jullie verhalen lezen. Gegroet Betsy en Theo