dag 5, Postel-Hulsen, 22 maart 25 km

22 maart 2018 - Balen, België

Hallo allemaal,
Allereerst bedankt voor de leuke reacties. Heel fijn om die te lezen voor het slapen gaan.
Afgelopen nacht prima geslapen in een echte abdij.Nooit geweten dat ik nog eens het klooster in zou gaan. De kamer waarin we sliepen was gelijk een goede hotelkamer. Kennelijk was alles nog niet zo lang geleden gerenoveerd. Na het ontbijt en de gebruikelijke stempel in het paspoort naar de kapel om kaarsjes op te steken voor sommige mensen die best veel steun kunnen gebruiken de komende tijd.
Vervolgens weer op weg. Net buiten de poort van de abdij stond een soortgelijke paal met km standen erop als in Vessem. Tot onze verbazing stond er op dat de afstand naar Santiago 2450 km was. In Vessem was dat 2400 km. Nou heb ik vroeger op school niet altijd goed op zitten letten maar voor rekenen had ik toch een voldoende. Dus begreep ik het niet helemaal. We hadden van Vessem toch ruim 20 km gelopen naar Postel en Santiago lag zomaar 50 km verder. Als dit zo doorgaat dan zijn we begin juli nog echt niet in Santiago.
Maar we houden de moed erin ondanks het feit dat het deze morgen regende en dat duurde tot ongeveer 14.00 uur. Dat had als voordeel dat al het fijnstof en de pollen uit de lucht waren. Ook konden we onze poncho's uittesten die we bij Camino Comfort in Oss hadden gekocht. De twee dames die deze zaak runnen hebben ons erg geholpen met hun adviezen en spullen die je echt wel nodig hebt als je aan de reis naar Santiago begint. Dames bedankt en de poncho's voldoen prima. Tenslotte zijn jullie ook echte ervaringsdeskundigen.
De weg langs het kanaal was heeeeeel lang maar dit had als voordeel dat je goed kon zien hoever je nog moest. Onderweg nog aangevallen door een grote witte soepgans of wilde ze alleen maar voelen hoe dik mijn broek was. Na enig " aandringen" mijnerzijds was die belangstelling snel over. Omstreeks 17.30 uur waren we bij ons gastgezin in Hulsen en slaakten we weer een zucht van verlichting toen de rugzakken af waren en de wandelschoenen uit. Welterusten allemaal en morgen het volgende verhaal.
Groetjes, C. en A.

1. Jan en Elise:
    22 maart 2018
    Die soepgans wist zeer waarschijnlijk niet met wie die te maken had hahahahaha.
    Leuk om elke dag jullie berichten te lezen! Goede reis verder, Jan & Elise.
  2. Jasper:
    22 maart 2018
    Ik zie het al, de route naar Santiago gaat hier ‘via Monastica’ :)
  3. Jasper:
    22 maart 2018
    Ik zie het al, deze route gaat ‘via monastica’ :)
  4. Ria de Kort:
    22 maart 2018
    Wel afwisseling in dieren die jullie onderweg tegenkomen.Gisteren een koe vandaag weer een gans als het zo doorgaat krijgen jullie de hele dierentuin te zien .
  5. Jeanne Eikelenboom:
    23 maart 2018
    Ziet er lekker relaxed uit met regencape. Wat een moeilijk verkeersbord. Balen😯🐃je weet niet wat er allemaal losloopt in de lente. Blijf goed opletten!!!. Veel wandelplezier morgen.
  6. Ad Kocken:
    23 maart 2018
    Super en van harte gefeliciteerd en welkom in de club van de die-hards.
    Vat er vanavond maar iets op en ik hoor het nog wel.Groeten van Truus en mij.
  7. Ad en Lies Toebast.:
    Hoi Coby en Dre .
    Dre van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Leuk om elke dag jullie nieuws te horen wat valt er toch veel te beleven.Neem er van avond een goeie borrel op. Groetjes Ad
    en Lies.
  8. Ied:
    23 maart 2018
    Lang zal hij leven in de Gloria, dat zong Boet vanmorgen, maar niet heus, van harte Dre, . Van Hulsen naar?.. Een fijne wandelwagen, geen regen hopen we en vanavond een lekkere Belgische pint.
  9. Anouk:
    23 maart 2018
    Hoi wandelgangers en bikkels. Dre van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Drink er een lekker borreltje op, lekker voor t slapengaan en morgen weer fris op pad voor jullie volgende dag in de reis. Groetjes Anouk