dag 7, Diest-Goetsenhoven, 24 maart 28 km.

24 maart 2018 - Goetsenhoven, België

Hallo allemaal,
Ook in Diest een prima gastgezin getroffen. Vanmorgen bijtijds vertrokken omdat het een langere weg was naar de volgende overnachting en we nog enkele dingen wilden regelen in Diest zelf. Ik had al enkele dagen ruzie met mijn scheerkrabbertje dat ik meegenomen had ipv mijn eigen electrisch apparaat. Zoals de meesten van jullie weten ben ik van nature een zeer (on) geduldig mens en vandaag vond ik het wel genoeg. Er moest een ander electrisch scheerapparaat komen. Teruglopen naar Lith was geen optie dus naar het Kruidvat in Diest. Daar hadden ze precies wat ik wilde hebben.
Vervolgens nog even bij het gemeentehuis langs voor een stempel in het pelgrimspaspoort. Toen we voor het loket stonden voor de stempels en er ter spake kwam dat we naar Spanje gingen wandelen, sprak een man ons aan. Amai dat is toevallig. Als ge even wacht kunde met mij mee. Een eindje verder staat mijne camion en zometeen rij ik naar Bordeaux.
Het voorstel was zeer verleidelijk maar we hebben er vriendelijk voor bedankt.
Het was vandaag schitterend wandelweer en we kregen al vrij snel warm dus gingen er verschillende kledingstukken de rugzak in. Ergens op een bankje in de zon en uit de wind wat rusten was geweldig.
In deze streek staan veel fruitbomen maar jammer genoeg staan ze nog niet in bloei want zo warm was het nou ook weer niet.
We zijn ook deze keer zonder omwegen bij ons gastgezin in Goetsenhoven aangekomen en ja Piet, we hebben Trees en Troet de groeten gedaan.
We hebben de klok ook een uur vooruit gezet en gaan nu slapen met dat uur minder.
Welterusten allemaal en morgen weer een verhaal.
Groetjes, C en A.

1. Piet:
    25 maart 2018
    Jammer van dat scheerapparaat, een baard van vier maanden lijkt me ook wel wat. Hoe weten we nou zeker dat je niet bent in gestapt in die taxi.
    Succes en houd vol, je bent er bijna!
  2. Jan en Ria van Rosmalen:
    25 maart 2018
    Goeie zonnige morgen 😎 Dat lijkt me wel wat voor jullie, ribkes onderweg afkluiven!
    Of heb je dan de kans op wilde honden achter jullie aan? Want jullie hebben wat met dieren. Fijne tocht en geniet van het weer en van elkaar. Lieve groet
  3. Ria de Kort:
    25 maart 2018
    Je zou niet de eerste pelgrim zijn die zijn baard laat groeien! (Rien)
    Knap van jullie 28 km.lopen net als de zomertijd is ingegaan.