dag 77, Villa Major del Rio-Villa franca Montes de Oca, zaterdag 2 juni. 17 km.

2 juni 2018 - Villafranca Montes de Oca, Spanje

Afgelopen nacht was het redelijk koud in de herberg. Gelukkig waren er weinig gasten en konden wij de extra dekens van de andere bedden goed gebruiken.
Inmiddels heb ik geleerd dat men hier met dit soort weertype vroeg moet gaan wandelen anders krijg je natte voeten.
We spraken vandaag pelgrims die gisteren een paar uur later door hetzelfde gebied liepen als wij en de volle laag kregen.
Dus ons vroeg vertrek van vandaag was ook weer
goed voor een droge aankomst.
Even later verschenen weer de eerste onweersbuien aan de hemel maar waren wij al weer
op ons slaapadres.
Onderweg zagen we de resultaten van de buien van gisteren. Grote plassen water op de paden maar daar kon je wel langs lopen.
In een klein dorpje zagen we verschillende ooievaarsnesten op de kerktoren die bewoond waren.
Ook zagen wij daar een schitterende muurschildering van een schoenmaker.
Ergens boven in de heuvels was een kerk in de berg gebouwd. Het was iets te veel omhoog en buiten de route om het geheel te bekijken.
Toen we uiteindelijk bij onze slaapplaats arriveerden kwamen de donkere wolken opzetten.
Morgen geeft men hetzelfde weer aan dus staan we vroeg op (06.00).
We moeten meteen al flink bergop dus gaan we bijtijds slapen.
Welterusten allemaal en tot morgen