dag 78, Villa Franca Montes de Oca-Cardenuela, zondag 3 juni. 23 km.

3 juni 2018 - Cardeñuela Riopico, Spanje

Hallo allemaal,
Gisteravond samen met Greg uit Canada; Richard en Emma uit Amerika, Mark uit Duitsland, Rosanne uit Brazilie en Pepita uit Zeeuws- Vlaanderen in de herberg eten gemaakt. Met een glaasje wijn erbij was het een gezellig samenzijn.
Toch vroeg naar bed want we wilden graag om 06.00 uur op. Men gaf weer onweersbuien aan net na de middag en wij wilden dan al weer op ons volgende slaapadres zijn.
Het was vandaag toch nog een pittige dag met steile klimmetjes en steile afdalingen. Zeker als je die meteen bij de start krijgt als je spieren nog wakker moeten worden.
We kwamen bijtijds aan en zijn de buien voorgebleven.
Onderweg veel kilometers door bossen gelopen. Dat waren we niet meer gewend. Hoe dichter we bij Burgos kwamen hoe minder bos en weer meer vergezichten.
Bij onze slaapplaats raakten we eerst in gesprek met een Canadees, daarna kwam de Italiaanse jongen Flavio en even later nog een vrouw uit Ijsland.
Daarna kwamen er twee Italianen aan onze tafel zitten.Franco, die een gepensioneerde vidiotheekhouder was en Bruno de huisarts. Met die laatste twee samen aan de tafel het avondmaal genoten. Zij bleken uit de buurt van Tortoreto Alto te komen. Ongeveer 7 jaar geleden zijn we daar op vakantie geweest met een bevriend echtpaar.
Onderweg mooie vergezichten richting Burgos waar we morgen naartoe gaan.
Het is morgen 16 km naar deze plaats dus als we vroeg vertrekken zijn we daar omstreeks het middaguur en kunnen we de oude stad nog bezoeken.
Dus beste mensen welterusten en tot morgen.
C en A.