dag 47, Le Lac-La Coquille, donderdag 3 mei. 20 km.

3 mei 2018 - La Coquille, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vandaag bijtijds vertrokken bij de familie Jonker na een heerlijk Nederlands ontbijt met kaas, gekookte ham, hagelslag en een gekookt eitje.
Het zou goed wandelweer worden en dat was ook zo alleen was er minder zon als beloofd maar het bleef droog en dat was het belangrijkste.
Het pelgrimspad gelopen waar toch nog een redelijk slecht en nat stuk bij was maar dat was niets vergeleken met wat we in het begin hebben gehad.
Onderweg in de bossen een andere pelgrim ontmoet. Bleek een meisje te zijn uit Nieuw-Zeeland die was vertrokken vanuit Vezelay en naar Santiago liep.
Ze had daar in het bos in haar tent geslapen.Dan heb je toch veel lef.
We kwamen al bijtijds aan in de refuge in La Coquille maar moesten nog 2 uur wachten voor de vrijwilliger ons binnen kon laten om 16.00 uur.
Inmiddels was een andere pelgrim, Stephan uit Duitsland, ook aangekomen.
De vrijwilliger heeft voor ons gekookt en dat smaakte prima.
Dat koken had hij geleerd van zijn feministische moeder die vond dat hij hetzelfde moest kunnen als zijn drie zussen.
Na de maaltijd nog een wijntje gedronken omdat dochter Ineke vandaag jarig was en wij 27 jaar waren getrouwd. Proficiat allemaal.
Nog even de route bekijken voor morgen en dan vlug naar bed.
Welterusten allemaal.
C en A.

1. Ad Kocken:
    3 mei 2018
    gefeliciteerd met jullie huwelijksdag, fijn dat alles goed met jullie gaat

groetjes ad en truus
  2. Kees van Doorn:
    3 mei 2018
    Proficiat. Blijf genieten van elkaar.
  3. Anouk:
    Van harte gefeliciteerd!
    Peer Noa isa en anouk
  4. Ineke:
    4 mei 2018
    Proost!!! Op een mooi lang en gezond leven!!!
  5. Ied:
    4 mei 2018
    Zowel jullie als Ineke van harte gefeliciteerd. Te laat maar in het octaaf mag het nog tot 8 dagen na de verjaardag. Goed wandelweer vandaag en een goede tocht verder. Met een oog is moeilijk de toetsen te vinden, maar het is me gelukt. Gr.
  6. Troet en Trees:
    4 mei 2018
    Hippiphoera voor het jonge koppel! En nog veel plezier met het lopen. Hebben jullie gezien bij een foto van een van de vorige dagen, wat we gevonden hebben over die bloem waarvan jullie de naam zochten? Het ga jullie goed! TNT
  7. Coby en Andre van Roij:
    Jazeker hebben we dat gezien. Affodil Bedankt daarvoor
    We zien ze nu nog dagelijks maar niet meer in zulke grote hoeveelheden.
    Wanneer gaan jullie het Olafpad lopen ?