dag 46, St.Leonard de Noblat-LeLac, woensdag 2 mei. 23 km.

2 mei 2018 - Dournazac, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen wederom nevelig maar het zou zonnig worden en 16 gr. Net buiten het stadje meteen een steile afdaling naar rivier de Vienne om even verder weer via een steile klim naar het plateau te lopen. Dat vonden we niet erg want het had gevroren vannacht en hier kregen we het warm van want het was 3 gr. boven nul.
Ook waren er mooie huizen langs de rivier en een oude brug over de rivier.
Het landschap onderweg is zeer afwisselend met kleine bossen, weiland en mooie vergezichten. Omstreeks 12.00 uur ergens zittend op een muurtje langs de kant van de weg onze lunch opgegeten. Vervolgens wat kledingstukken uitgedaan omdat we het redelijk warm kregen tijdens het lopen.
Ook nu weer door een dunbevolkt gebied gelopen waar enkel wat boeren wonen en waar af en toe een paar huizen staan. We zien steeds meer Limousin koeien in de weilanden lopen met daarbij een groot aantal kalfjes.
Onze gastheer vandaag is een Nederlander die een oude boerderij heeft verbouwd en daar slaapplaatsen heeft voor pelgrims. Volgend jaar staat zijn adres ook in de gids. Wij hadden zijn adres gekregen van de vrouw waar we eergisteren hadden geslapen.
Het zag er allemaal goed uit en het eten was prima.
Morgen beloofd ook weer een mooie wandeldag te worden dus vroeg uit de veren.
Dan gaat de reis naar La Coquille.
Welterusten allemaal.
C en A.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Piet:
    2 mei 2018
    Het valt me op Coby, dat jij wel heel veel gefotografeerd bent en Dre zelden. Weet je zeker dat hij met je mee loopt?
  2. Ineke:
    3 mei 2018
    Jullie lopen langs velen culinaire hoogstandjes! Dus eet smakelijk met die coquille. En als je genoeg limousine koeien ziet, zou ik die ook eens proberen! 😁
  3. Mirjam Vergeer:
    3 mei 2018
    Ik denk dat Coby meer op de foto staat omdat sommigen nu eenmaal beter blijven plakken....
    Maar prachtig om jullie zo te volgen....
  4. Ied:
    3 mei 2018
    Mooie foto's weer. Het wordt steeds beter weer, hier ook. Jullie zijn zeker over het midden van Frankrijk, hele mooie streek daar, vrienden van ons hadden daar in de buurt een spoorweg huisje Ahun. Gisteren eerste geworden met bridge in Lithoyen.