dag 45, Les Billanges-St.Leonard de Noblat, dinsdag 1 mei. 20 km.

1 mei 2018 - Saint-Léonard-de-Noblat, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen was het voor de eerste keer mistig op onze reis. Het was ook redelijk fris dus toch maar extra kleren aan gedaan maar na een paar uur lopen was de mist verdwenen en scheen de zon volop. De extra kleding was toen weer vlug uit. Onderweg kwamen we bij de rivier de Taurion met een schitterende oude stalen boogbrug. Daar zagen we Cristian, een Belgische pelgrim, die we al een paar keer vaker hadden gezien. Toch maar even op de foto.
We voelden vandaag het klimmen en dalen van gisteren nog goed maar door rustig te lopen ging het uiteindelijk weer goed. Het ging nog wel omhoog en omlaag maar minder ernstig.
De refuge in St.Leonard de Noblat zag er prima uit en wij waren de eerste pelgrims dus we konden de beste plaatsen uitzoeken wat we dus ook deden.
Er was ook een keuken in de herberg en dat kwam goed uit want vandaag was het 1 mei en alles maar dan ook echt alles was gesloten.
Gelukkig hadden we noodrantsoenen bij ons. Hadden we die in ieder geval niet voor niets meegenomen. Coby heeft daar toch een lekker maaltje van gemaakt.Dit hebben we opgepeuzeld samen met Peter, een andere pelgrim uit Belgie.
Omdat er ook een wasmachine en een droger aanwezig waren heeft Coby nog maar een wasje gedaan. Hooien als de zon schijnt, zeggen ze.
Onderweg een pelgrim gesproken die een stuk over de bospaden had gelopen en was daar toch maar vlug vanaf gegaan vanwege de slechte begaanbaarheid.
Dat wordt morgen dus een alternatieve route uitzoeken.
De kerk hier heeft een speciale toren waar je doorheen kunt kijken en de klokken ziet hangen. Het oude centrum is heel mooi maar op zo'n dag als vandaag bijna uitgestorven terwijl men vandaag een vrije dag heeft. Maar ja als alles dicht is heb je hier ook niets te zoeken.
Morgen weer vroeg op dus welterusten allemaal.
C en A.

1. Jeanne Eikelenboom:
    1 mei 2018
    Fijn dat alles zo soepel loopt. Wel jammer dat de echte wandelpaden moeilijk te begaan zijn, maar jullie komen wel mooi op tijd in Compostella aan. Je zit al dicht bij de duizend kilometer zeker? Veel wandelplezier morgen. Op naar de Spaanse grens
  2. Coby en Andre van Roij:
    2 mei 2018
    De komende dagen krijgen we droog weer dus kunnen we de paden weer op. Ik denk dat we de 1000km grens overschreden hebben maar zeker weten doen we dat niet.