dag 48, La Coquille-Thiviers, vrijdag 4 mei. 20 km.

4 mei 2018 - La Coquille, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen om 07.30 uur zaten we alweer aan een heerlijk ontbijt. Jean Claude, de vrijwilliger, had voor een Hollands ontbijt gezorgd met ham en een gekookt eitje plus nog de het Franse zoals brood met diverse jams.
Het smaakte allemaal prima en we konden nog brood met beleg en fruit meenemen voor onderweg.
We hebben inmiddels ondervonden dat de herbergen van de organisatie" amis de St. Jacques" over het algemeen heel erg goed zijn.
Omstreeks 16.00 uur komt de vrijwilliger en kan men naar binnen. Hij is degene die voor je kookt als je tenminste 1 dag van tevoren gereserveerd hebt. Dit ivm de inkoop van levensmiddelen. Ook hebben ze veel bruikbare informatie over de praktische zaken van de pelgrimsroute. Om vrijwilliger te zijn moet men minimaal 1 keer zelf de tocht hebben gelopen. Zij horen ook veel van andere pelgrims zodat ze veel weten over de pelgrimsroute.
Het is de komende dagen soms lastig om een slaapplaats te reserveren
omdat veel Fransen nu ook vakantie hebben
Uiteindelijk hebben we toch slaapplaatsen kunnen reserveren tot en met 10 mei als het Hemelvaart is. Hierna neemt de drukte onder de pelgrims af en zullen er weer voldoende plaatsen zijn om te overnachten.
In Thiviers bij de familie Westra op Domaine La Bost gaan we vanavond slapen. Hier kan men ook kamperen en huisjes huren. Het is zeer geschikt voor gezinnen met kinderen. Er is een zwembad bij en allerlei speeltoestellen.
De omgeving is heel mooi en tegenover is een supermarkt waar we de nodige inkopen konden doen. Vandaag inderdaad veel pelgrims gezien onderweg.
Morgen hebben we nog een korte etappe ivm tekort aan slaapplaatsen maar dat vinden we niet erg want dat is voor ons een soort rustdag en het wordt 25 graden.
We gaan dus wel weer vroeg opstaan en bijtijds wandelen om de warmte voor te blijven.
Welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jeanne Eikelenboom:
    4 mei 2018
    Wordt lekker weer daar. En fantastische zorg daar. Jullie worden verwend. Succes
  2. Erik en Anneliek:
    5 mei 2018
    Geweldig om telkens te lezen hoe het jullie vergaat! Zo gaan jullie het zeker halen! Veel succes voor het vervolg en we blijven jullie volgen!
  3. Ied:
    5 mei 2018
    Mooie route zo te zien, deze Dre op de foto. Wat een geweldige slaapplaats tot nog toe steeds. Goed om te horen. Gr.