dag 33, Thurigny - Champlemy, donderdag 19 april. 22 km.

19 april 2018 - Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk

Hallo allemaal,
De afgelopen nacht in Moulin de Merle goed geslapen en het ontbijt was deze keer echt Nederlands met pindakaas, hagelslag en zelf gebakken brood.
Dat is wel weer eens fijn na vele meters stokbrood.
Omstreeks 08.45 uur gingen we weer op pad. Na een paar kilometer ging de fleece jack al uit ivm de warmte en niet veel later liepen we in korte broek.
Dat is ook niet zo vreemd als het 28 graden wordt en dat werd het ook. Thuis in de tuin met een koel biertje zittend aan een tafeltje in de schaduw is dat heerlijk. Hier tijdens het wandelen heuveltje op en heuveltje af zou het toch fijn zijn als het iets minder dooide.
We wandelen nu in een streek waar het wel heel erg rustig is.
Op een gegeven moment hoorden we een geluid achter ons en toen we omkeken bleek het een auto te zijn. Als je dat geluid niet meteen herkent heb je dat lange tijd niet gehoord of je bent bevangen door de warmte. Over warmte gesproken. Veertien dagen geleden hadden we het warm als we naar de top van een heuvel waren gelopen maar nu hebben we het al warm voor we aan de klim beginnen maar het uitzicht op de top blijft altijd mooi.
We horen nu elke dag de koekoek of een koekoek want het is moeilijk te horen of het dezelfde is.
Onze routekaart gaf aan dat we omstreeks het middaguur een paar km door een bos zouden lopen.Wij blij want dat betekende schaduw. Mooi niet want het pad liep zuidwaarts en we hadden al die tijd de zon recht van voren. De enigste schaduw was van een vlieg die voorbij vloog en als we geluk hadden een vlinder want die heeft vleugels met een grotere spanwijdte.
Het zal wel inbeelding zijn maar bij het zien van die grote stapels kachelhout langs de bospaden was het net of de temperatuur steeds hoger werd.
Voor ons gevoel was het beter geweest dat er af en toe een ijsvogeltje voorbij gevlogen was.
Dankzij de goede navigatie van Coby kwamen we zoals gewoonlijk weer op onze bestemming terecht en hadden we geluk dat er een terrasje was voor een lekker koud biertje.
Vandaaruit belden we naar de madame van onze slaapplaats en vroegen haar waar we moesten zijn. Bleek dat we er recht tegenover zaten want ze deed de voordeur open en zwaaide naar ons met de telefoon in haar hand.
Inmiddels is het al weer bijna 22.00 uur dus mensen welterusten en geniet de komende dagen maar van het mooie weer wat we naar jullie gestuurd hebben.
Mocht ik nog iets vergeten zijn dan lezen jullie dat morgen wel.
Groetjes C en A.

1. Ron & Rita:
    20 april 2018
    Gelukkig lijdt je gevoel voor humor niet onder deze zwaar tropische omstandigheden. En dan te bedenken dat het nog maar een voorproefje is van wat er komen gaat!
  2. Ied:
    20 april 2018
    laat je niet van de wijs brengen, door het bovenstaande bericht. Het kan ook nog weer koud worden of regen, dan maar warmte daar kun je je op kleden. Wat gaan jullie als een speer, iedere dag toch zeker 20 of meer kilometers. Knap. En altijd goed geslapen. Wij waren gisteren eerste , zitten nu weer in de rode lijn. Liefs