dag 32, Vezelay - Thurigny, woensdag 18 april. 24 km.

18 april 2018 - Saint-Germain-des-Bois, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen om 06.00 uur opgestaan want we moesten om 06.50 uur in de basiliek zijn voor de vespers en de zegening van de pelgrims. Een mooie ervaring zeker het zingen van de monnikken en de nonnen.
In Vezelay kun je kiezen uit de route via Nevers en de route via Bourges. Martin uit Tilburg liep verder via Nevers met nog enkele anderen.
Wij via Bourges. Na deze plaats komen de route's weer bij elkaar. Nog even langs de winkel voor proviand onderweg en vervolgens naar onze volgende halte in Thurigny.
Vandaag helemaal via de pelgrimsroute gelopen wat weer voor enkele verrassingen zorgde zoals verschillende stukken bospad die compleet onder water stonden maar ook steeds meer orchideeën die in bloei stonden.
Het werd naarmate de dag vorderde steeds warmer en net voor ons einddoel was onze watervoorraad op. Morgen meer meenemen want het wordt nog warmer.
De overnachtingsplaats was een oud huis waar vroeger een watermolen in had gezeten.
Gelijk de schoenen uit en met de blote voeten op het koude gras in de schaduw.
We willen morgen wat vroeger vertrekken dan 09.00 uur dus welterusten allemaal en tot morgen.
C. en A.

1. Ineke:
    18 april 2018
    Zwemvesten was ook geen overbodige luxe geweest op deze reis!
  2. Piet en Diny:
    19 april 2018
    Overnachting in Moulin du Merle? Mooie plaats met Nederlandse beheerders volgens mij. Weer een zegening met mooie gezangen in de kathedraal. Wen er maar vast aan. Zeker in Spanje een goed gebruik. Bourges heeft mooie kathedraal met prachtige glas-in-lood ramen. "Hij gaat goed" bij jullie zo te zien. Geniet van alles.
  3. Ied:
    19 april 2018
    Wat een pad, wel heel mooi al die bloemen, het is of jullie alleen op de wereld zijn. Al die zegeningen , straks ga je dat nog missen. Wij kunnen het af en toe wel gebruiken. 1 mei gaan Hanneke en Luuk nu weg, wordt nog moeilijk dat afscheid. Gr.