dinsdag, 26 april 2022.

26 april 2022 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Zo daar zijn we weer. Niet vanuit een plaats in Noord-Frankrijk maar uit Houthem vlakbij Valkenburg. Bedankt voor jullie  lieve reacties. Wij hadden de beslissing genomen om, gezien de omstandigheden, de tocht te onderbreken. We zullen nooit weten of het de juiste beslissing is geweest. Na een rustdag in Maastricht en een korte etappe vandaag van 14 km naar Houthem lijkt het erop dat de klachten afnemen.  Als dit zich voortzet hebben we goede hoop om het Pieterpad in eigen land te kunnen lopen.  Het resterende gedeelte naar Rome moet maar even wachten.  Toen we vanmorgen Maastricht uitliepen kwamen we voorbij een winkeletalage met oude oliepompjes. Jammer dat we er nu langs kwamen en niet op de heenweg dan had ik mijn rug goed kunnen smeren voor we de Ardennen door liepen. Het Limburgse landschap is ook zeer mooi. Zeker het Geuldal wat boordevol staat met lelietjes der dalen die nu in bloei komen. Ook de holle wegen met af en toe de wildsporen  steil naar beneden en aan de andere kant weer steil omhoog. Die beesten doen dit elke dag zeer waarschijnlijk zonder rugklachten. Om jaloers op te worden.  Ik denk dat we vandaag de laatste steile heuvelruggen gehad hebben en een vlakker Nederland tegemoet lopen. Het weer is morgen goed en we proberen een langere etappe te lopen met voldoende rustpauzes. Voor nu welterusten en tot morgen.

1. Ied:
    26 april 2022
    Moeten jullie nu alle overnachtingen weer gaan reserveren of loop je op de bonnefooi? Nederland is toch ook prachtig, we keken net naar de 3 Belgen die het Pieterpad lopen. Jullie gaan nog veel mooie dingen zien. Succes weer.
  2. Coby en Andre van Roij:
    27 april 2022
    We hebben een app van Vrienden v.d. Fiets waar heel veel adressen in staan. We reserveren nu telkens 3 dagen vooruit.
  3. Piet:
    26 april 2022
    Wij in NL genieten al enkele weken van Arnout Houben en medewandelaars die naar Piererburen wandelen. Misschien kom je hen tegen. Doe hen dan de groeten van ons. Wij wensen jullie even veel plezier als zij ons doen geloven dat zij meemaken.
  4. Coby en Andre van Roij:
    27 april 2022
    Piet zij lopen dezelfde kant op als wij en dan komen we ze zeer waarschijnlijk niet tegen en inhalen gaat volgens mij ook niet lukken.
  5. Lia:
    27 april 2022
    Wat jammer dat jullie de plannen hebben moeten veranderen maar wel een juiste beslissing. Als je in het buitenland meer last krijgt van je rug in the middle of nowhere is het knap lastig. Het pieterpad is prachtig. Ik heb het zo'n 25 /30 jaar geleden gelopen van noord naar zuid. Steeds in weekenden. Veel plezier en geniet van ons land. Er zitten verrassend fraaie etappes en dorpjes tussen.
  6. Troet en Trees:
    Beste Coby en André
    Soms moet je de plannen wijzigen, en dat deden jullie. Een wijs besluit, je lichaam weet het het best.
    In Denemarken op de Haervejen in 2019 hebben we ook zo een wending gemaakt.
    Jullie gaan Arnoud en zijn ploeg niet meer inhalen, de opnames dateren van een tijdje terug.
    Geniet van het Pieterpad!
  7. Coby en Andre van Roij:
    27 april 2022
    We gaan zeker van het Pieterpad genieten met dit mooie weer. Het lijkt dat de rug zich herstelt in ieder geval niet slechter wordt. Vandaag proberen we een ettape van 21 km. Dus vanavond weten we meer.
  8. BETSIE GRUIJTERS:
    27 april 2022
    hallo Andre en Coby fijn dat het nu wat beter gaat met je rug , nu niet meer teveel hooi op je vork nemen o.k. veel plezier met je verdere wandelingen. liefs je zus. ook groetjes van Naomi