donderdag, 12 mei 2022.

12 mei 2022 - Nijverdal, Nederland

Zoals verwacht een schitterende wandeling over de Sallantse Heuvelrug richting Hellendoorn. Net uit Ommen, de stad van Reinier Paping de elfstedenheld, kwamen we langs een heus Vliegermuseum. Een spectaculair stuk hing voor de raam. De vlieger was gemaakt van natuurlijke producten zoals bamboe en brede bladeren. Eenmaal in de bossen en de heidevelden en over de Archemerberg en de Lemerleberg hadden we mooie vergezichten. Een van de grootste stenen in dit gebied, genaamd de Dikke Steen, ligt hier ook. We zagen ook enkele bijzondere bomen. De ene had ook een ernstig moeilijke jeugd gehad en in een andere leek het of er een geslachte en gegrilde kip in hing. Op een van de bergen moest er nog stevig geklommen worden maar boven werd je beloond met een mooi uitzicht. Tijdens een rustpauze kwam er een kat achter ons uit de struiken. Nadat ze samen met ons had gegeten bleef ze gezellig bij ons zitten. Gelukkig is ze niet met ons meegelopen anders had ze aan het eind van onze reis toch korte pootjes gehad. Ongeveer 1 km voor Hellendoorn zagen we een veld van in bloei staande koolzaad en driekleurige viooltjes. Het leek op de kleuren van de Oekrainsche vlag. Het moet toch veelzeggend zijn dat zelfs de natuur zijn steun betuigd aan dit door oorlogsgeweld geteisterd gebied. Ik zou willen dat deze foto ook bij Poetin terecht kwam maar hij is  geen volger van ons reisblog en ik heb geen internetadres van het Kremlin. Ook vannacht heeft het in Ommen geregend maar toen lagen wij te pitten. Tot zondag gaan we het zeer waarschijnlijk droog houden dus dat ziet er goed uit. Het is weer bijna bedtijd dus welterusten en tot morgen.

1. Ied:
    12 mei 2022
    Een vliegermuseum, hebben jullie iemand e3n vlieger zien oplaten? Jammer, het lijkt me prachtig zo,n kunstig gemaakte. Echt spektakel moet dat zijn. Hier zijn vannacht een paar druppels gevallen, maar het is nog steeds erg droog in onze tuin. Vandaag is See mij komen helpen in de tuin en hebben we de droogte ervaren. Gr.