vrijdag, 13 mei 2022.

13 mei 2022 - Holten, Nederland

In verband met de datum, vrijdag de 13de, hebben we vandaag extra goed opgelet onderweg en tot nu toe is alles prima verlopen. Dit was de laatste dag dat we over de Sallantse Heuvelrug hebben gelopen. Het wordt nu weer vlakker en minder bossen. Ook vandaag waaide het behoorlijk boven op de heuvels en de zon liet zich maar weinig zien maar voor te wandelen was de temperatuur goed. Als je wilde rusten onderweg moest je wel een plekje hebben uit de wind anders koelde de spieren te hard af. Nou die plekjes waren er niet zo veel. Uiteindelijk  kwamen we na 14 km in Holten aan waar er tevens een markt was. Bij de viskraam stond een rookkast met daarin warm gerookte zalmfile. Zag er goed uit maar zo te zien te veel gedroogd door de warmte. We hebben toch maar iets anders gegeten. We moesten hier in Holten ook eten omdat op ons slaapadres bij de boer in de nabijheid geen eetgelegenheden waren. We hadden 3 korte etappe's van het Pieterpad omgevormd tot 2 etappe's van elk 22 km. Zodoende eindigde we deze keer niet in een dorp maar ergens op het platteland. Dus vanuit Holten ook maar proviand meegenomen voor vanavond. Toen was inmiddels de wind gaan liggen en scheen de zon volop en was het nog even lekker genieten achter op het erf. Onderweg zagen we Pieter pad op het Pieterpad. Door de weinige regen zag ie er redelijk uitgedroogd uit. Misschien dat ie door een flinke bui regen wat opkikkert. De komende dagen zit dat er nog niet in want dan gaat het nog harder dooien. Wij vinden dat minder erg. Zeker nu we een paar kortere etappe's krijgen. We gaan het weer meemaken.

1. Anne en Mees:
    13 mei 2022
    Die arme Pieter pad! Hij maakt een verpletterende indruk. Tot morgen!
  2. Anne en Mees:
    13 mei 2022
    (Wij zorgen ondertussen dat hier niets verpieterd)
  3. Anne en Mees:
    13 mei 2022
    Ondertussen zorgen wij dat hier niets verpieterd Dre!
  4. BETSIE GRUIJTERS:
    13 mei 2022
    ZOu Pieter de Pad bij die zalm in de buurt zijn geweest?? Is hij meschien vreemd gegaan met een mooie zalmse ??? Het integreert me enorm, zoek het is voor me uit wil je liefs Betsie
  5. Piet:
    14 mei 2022
    Als ik zo naar jou kijk op de foto, zie jij er heel wat fris en fruitig uit dan die pad. Houden zo!
  6. Ineke:
    14 mei 2022
    Daantje is heel blij met dat mooie bos.
    Dankjewel! 😂
  7. Betsy Boeijen:
    14 mei 2022
    Het gaat weer lekker met jullie, niet alle padden een andere vorm geven want dan moet je zelf de muggen vangen, bij mij in de vijver zit kikkerdril en een heel stel bewakers er om heen, af en toe houden ze wedstrijd wie het hardst kan kwaken mooi om te horen, goeie reis en geniet er van ,groetjes