Radolfzell am bodensee - Aufen

16 augustus 2023 - Donaueschingen, Duitsland

Vandaag een mooie maar pittige reis van 70 km bij een temperatuur van 32 gr.  Vanuit hotel eerst langs de super voor eten en drinken onderweg. Daarna vlug een lekkere bak koffie bij de bakker  en vervolgens via een fietsbrug over het spoor waarna we weer op de fietsroute richting Aufen reden. Een route met hindernissen die we zelf hadden veroorzaakt door niet goed op de routeboekje te letten maar ook was het soms slecht aangegeven. Het gevolg was dat we meer km's maakten en een paar heuveltjes meer kregen. De temperatuur bleef gelukkig hetzelfde       (32 gr). Maar nu heeft Coby wel een paar lekkere pruimen kunnen plukken. Ook was het op de fietspaden rustiger als gisteren. Wat natuurlijk logisch is op een route met veel bulten en onverharde gravelbanen. Ook hadden we het genoegen om door en over een schitterende houten brug te rijden over de Donau. Echt vakwerk. Ondanks het zware fietswerk en hete weer hebben we het hoofd koel gehouden. Een natuurlijke bron met erg koudwater was ons daarbij behulpzaam. Ongeveer 15 km voor ons eindpunt diende zich een stevige onweersbui aan in de verte. Gelukkig was het terrein toen redelijk vlak en barstte de bui los toen we net goed en wel in het hotel waren. Eind goed al goed.

1. Johann en Ria:
    17 augustus 2023
    Dag Coby en Dre, Bodensee roept altijd veel dierbare herinneringen op. Want ruim 55 jaar geleden hebben wij daar onze wittebroodsweken doorgebracht in het plaatsje Wasserburg vlak bij Kressbronn am Bodensee, Lindau, Bregenz in Oostenrijk en met de pont naar Zwitserland. Ook in Liechtenstein geweest. Interessant is ook het bloemeneiland Mainau subtropisch en familie van het Zweedse koningshuis woont daar. Misschien nog de watervallen van Schaffhausen. Dit was voor ons in 1968. In ieder geval fijne reis verder. Groetjes van Ria en Johann.
  2. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Ja Johan en Ria we zijn op een paar plaatsen geweest daar rond de Bodensee. Heel mooi allemaal. Ik denk dat het 55 jaar geleden lieflijker en puurder was als nu. De omgeving zal niet veel veranderd zijn maar het is nu overal ernstig druk en lawaaierig. Als ik jullie was zou ik hier niet meer naartoe gaan en vasthouden aan die mooie herinneringen van 55 jaar geleden.
  3. Ria de Kort:
    17 augustus 2023
    Hoi Coby en Dre , Wat fijn dat jullie weer op pad zijn ,en dat het goed gaat met jullie!!!
    Hopelijk geen pijn en ongemakken meer .Het weer werkt ook goed mee. We gaan de grappige reisverhalen weer volgen . Fijne fietsdagen. Groetjes Hans en Ria
  4. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Dank je wel. We treffen het wel met het weer. Het dooit flink maar we passen ons aan.