Elsloo - Someren

26 augustus 2023 - Someren, Nederland

Vandaag een zonnige tocht van 78 km. Er was wel meer wind. De eerste keer sinds 13 dagen. In Elsloo ons laatste serieus klimmetje gehad van 15 %. Vanaf nu vrijwel vlak naar Someren. In het begin langs de Limburgse Maas die ter plaatse niet bevaarbaar is vandaar het Julianakanaal van Maastricht naar Maasbracht. Halverwege dit traject ligt het plaatsje Obbicht langs de onbevaarbare Maas. In 1643 is dit door een overstroming geheel verwoest. Er vielen in deze omgeving 500 doden en van het dorp werden alleen nog maar enkele restanten van de kerk teruggevonden. Nog een gedeelte langs de Zuid-Willemsvaart gefietst maar toen het asfalt overging naar onverhard bleek dit pad geen succes vanwege de overvloedige regen van gisteren. Uit veiligheid hebben we toch maar ëen stuk gelopen. In Someren op het terras genoten van de laatste zonnestralen van vandaag want er kwamen ook hier uiteindelijk donkere wolken opzetten. Morgen de finale etappe van deze mooie reis  van de Bodensee naar  Lith City.

1. Trudy Smolders:
    26 augustus 2023
    Wat een mooie fietstocht hebben jullie gemaakt. Ook hier geldt: aan alles komt een einde. Ik zal de mooie verhalen missen.
    Goede thuisreis gewenst !!
  2. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel.
  3. Johann en Ria:
    26 augustus 2023
    Mooie reisbeschrijving, gedeelten waar wij ook geweest zijn oa Bodensee en Saarbrücken. Fijne thuisreis en tot gauw
  4. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Graag gedaan en tot binnenkort.
  5. Susan:
    26 augustus 2023
    Dat hebben jullie weer goed gedaan! Nog een dagje tussen de buien door fietsen.. goede thuis rit x
  6. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel.
  7. Ied:
    26 augustus 2023
    Succes met de laatste loodjes, nu kunnen jullie de buien niet meer voor blijven, denk ik. Maar een warme douche thuis is ook weer heerlijk.
  8. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Inderdaad Ied vandaag heeft de bui de laatste 300 tr. gewonnen.
  9. Piet:
    27 augustus 2023
    Deze reis verliep echt op rolletjes, zo te lezen. Fijn dat alles zo goed gegaan is. Geniet van de laatste etappe, hopelijk niet (al te) vochtig.
  10. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Het is gelukkig heel goed gegaan. De laatste 300 mtr van de 859,99 km waren een klein beetje vochtig maar dat mag de pret niet drukken.
  11. Nol van Zoest:
    27 augustus 2023
    Mooi hoor. Zien jullie weer spoedig.
  12. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Zeker weten. Praten dan wel verder.
  13. Anouk:
    27 augustus 2023
    Al weer de laatste etappe, weer genoten van jullie reisverhalen! Have fun met de laatste loodjes.
  14. Coby en Andre van Roij:
    27 augustus 2023
    Hebben we inmiddels gedaan en zijn gezond weer thuis.
  15. Ria de Kort:
    27 augustus 2023
    Hoi Coby en n Dre ,dat was toevallig dat ik jullie zag fietsen.Zijn jullie nog droog thuis gekomen.Als jullie vanmorgen in Someren vertrokken zijn heb je toch flink door moeten trappen, maar nu ben je lekker weer thuis en kunnen jullie rust nemen dat hebben jullie verdiend !!!! We hebben van de verhalen genoten hartelijk dank hiervoor . Groetjes Hans en Ria
  16. Coby en Andre van Roij:
    Graag gedaan.