Aufen - Hausach

17 augustus 2023 - Zwarte Woud, Duitsland

Het was door die onweersbuien van gisteravond en vannacht lekker afgekoeld. Dus toen we vanmorgen in T-shirt en korte broek vertrokken was het omstreeks 08.30 uur redelijk fris. De vochtige lucht hing nog tussen de bomen op de berghellingen. We zouden vandaag naar beneden fietsen maar eerst nog omhoog naar 900 mtr boven de zeespiegel. Gelukkig was het toen nog vroeg en niet warm maar na Peterzell ging het bergafwaarts (niet met ons hoor) De hele verdere route bleven we dalen tot 280 mtr boven n.a.p. in Hausach. Ook vandaag was het 70 km fietsen maar nu waren we om 15.30 uur op onze eindbestemming. Dat lag niet alleen  aan de afdaling maar er zat ons een onweersbui op de hielen en die wilden we graag voorblijven. In Schiltach ging onze route meer westwaarts en de bui ging rechtdoor. Mooi toch, werden we niet nat van de regen maar we kwamen wel in zonnig en droog weer en werden alsnog nat van het zweet. Omdat we zo vroeg waren heeft Coby vandaag de was gedaan en buiten gehangen werd ie op tijd droog. Oh ja, hier mag je op de openbare weg niet langs elkaar fietsen. Dat mag alleen op de fietspaden en die zijn hier over het algemeen breder dan bij ons. De fietsroutes zijn hier zeer goed aangegeven. Duitsland kent geen knooppuntroutes maar dit werkt ook prima. Gasthuis zur Blume, ons verblijf voor vannacht, zag er geweldig uit. Wij hadden een appartement met alles erop en eraan. Er was ook een typisch Duits restaurant bij met streekgerechten. Verblijf en eten was niet duur maar wel goed. Je wordt bediend in klederdracht. Allemaal bij de prijs inbegrepen. Na het eten het verslag afmaken en vlug naar bed om morgen meteen na het ontbijt te vertrekken naar Straatsbourg want in de middag wordt het 34 gr.  Weinig kans op gladheid dat is dan weer positief. Houdoe en tot morgen.

1. Riet van Vier Vrije Voeten:
    Leuk verhaal, geniet ze!
  2. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Doen we elke dag. Dank je wel.
  3. Gerard en Nel:
    17 augustus 2023
    Wat een geweldige leuke fietstocht maken jullie. Nog heel veel fiets plezier .met mooi weer
  4. Coby en Andre van Roij:
    18 augustus 2023
    Dank je. Dat gaat zeker lukken.
  5. Jan v Grunsven:
    17 augustus 2023
    Leuk fietsen en continu in contact met de natuur , ook bij het drogen van de was . Nog veel plezier 🚴🏻‍♀️🚴
  6. Coby en Andre van Roij:
    18 augustus 2023
    Dat drogen gaat hier uitstekend. Ook de komende dagen. Temperatuur loopt op naar 34 gr.
  7. Groetjes Willemien:
    17 augustus 2023
    Wat een fijne manier van actief vakantie te vieren. Saampjes op pad, om nooit te vergeten. Leuke tijd
    gewenst.
  8. Coby en Andre van Roij:
    Dank je wel.
  9. BETSIE GRUIJTERS:
    17 augustus 2023
    Ziet er allemaal mooi uit hoor ,hopelijk blijven de onweersbuien jullie nu niet meer achtervolgen.
  10. Coby en Andre van Roij:
    18 augustus 2023
    We hebben ze jullie kant opgestuurd. Als het goed is zijn ze er morgen al. Hier blijft het voorlopig flink dooien.