Hausach - Straatsbourg

18 augustus 2023 - Straatsburg, Frankrijk

Wederom vroeg op om meteen na het ontbijt richting Straatsbourg te fietsen. Het zou een vlakke etappe worden van 64 km maar wel veel zon, weinig wind en 32 gr. Ik dacht bij vertrek dat ik de kamersleutel op de kamer had laten liggen en de deur achter me in het slot had getrokken. Ik gaf dit aan de eigenaar door en die vond dat geen probleem. Na 500 mtr fietsen bleek dat Coby die sleutel bij zich had. Dus ik terug naar het hotel daar sleutel alsnog afgegeven. Zo helpt het niet veel dat je vroeg vertrekt. Na een paar km stond er langs de fietspad een bordje met opschrift  "Ende" en iets verder een mooie ligbank. Ik denk " We zijn er" en ging liggen maar ik had me vergist. Lag wel lekker die bank. Onderweg een antieke stoomlocomotief zien staan. Wat een joekel van een ding was dat.  In de buurt van Steinach keken we met plezier achterom naar de bergen van het Zwarte Woud die we definitief achter ons hadden gelaten. Iets voor Offenburg een mooi kasteel op een vooruitstekende rots begroeid met druivenranken. In het dal in de buurt van Griesheim stonden 3 mtr hoge planten zonder vruchten maar wel met grote bladeren. Geen idee wat voor plant, misschien tabaksplanten?. Gengenbach is een schitterend en zeer oud stadje met mooie stadspoorten. Midden in het stadje heb je uitzicht op de drie stadspoorten    In een reclamespotje op de Nederlandse tv komt het gezegde voor:"  Wij Duitsers maken geen grappen " De foto die ik maakte bij een invalideparkeerplaats  geeft aan dat er tenminste 1 Duitser is met humor. Na een half uur rijden door het drukke en hete Straatsbourg kwamen we aan bij hotel Patricia. Oud, maar goed hotel in de eeuwenoude binnenstad in een smal straatje waar weinig zonlicht en weinig verkeer is. Lekker koel en rustig. De fietsen mochten in het voorportaal staan.  Zo meteen wat eten en niet te laat naar bed. Morgen weer een erg warm dag met op het eind een stevige klim van 8,5 %.

1. Mary Jane:
    18 augustus 2023
    Beautiful scenery! Hope tomorrow is a good day!
  2. Coby en Andre van Roij:
    18 augustus 2023
    Everything is here o.k. A little bit hot but we can handle it. It's a nice adventure.
  3. Ineke:
    18 augustus 2023
    Ik voel een mooi bouwwerk in jullie achtertuin komen 😂
  4. Coby en Andre van Roij:
    Bedoel je dat ligbed.?
  5. Coby en Andre van Roij:
    Bedoel je die ligstoel?
  6. Ineke:
    Jazeker!
  7. Betsy Boeijen:
    18 augustus 2023
    Jullie zitten weer lekker te genieten van al de onverwachte dingen die je onderweg tegen komt, heerlijk tocht en iedere dag weer een nieuw avontuur,
    Groetjes
  8. Coby en Andre van Roij:
    20 augustus 2023
    Wij zijn de koning te rijk.