Le Petite Pierre - Saarbrucken

20 augustus 2023 - Saarbrücken, Duitsland

Vanmorgen nog een foto gemaakt van het dorpje maar nu in de ochtendzon om 07.00 uur. Toen we onze opgeladen accu's in de fiets plaatsten gaven die tot mijn schrik maar 40 km ondersteuning aan terwijl we vandaag 70 km voor de boeg hadden en we de eerste 15 km nog wat klimmetjes kregen. Bleek een geintje van de fietscomputer te zijn, maar dat bleek pas na enkele km's. Na een halfuurtje vloog er, zeer waarschijnlijk, een wesp tegen mijn mond. Gelukkig was ik niet aan het praten en stak dat beest in mijn lip. Deze zwol op en het was redelijk pijnlijk.Voordeel was dat mijn ietwat loszittend ondergebit nu prima paste. Ge kunt maar weer geluk hebben. We hebben vandaag de Vogezen achter ons gelaten en een groot deel langs rivier de Sarre ( Frans) en later de Saar (Duits) gefiets. Een tiental km's voor Saarbrucken reden we vanuit Frankrijk weer Duitsland in. Op sommige plekken reden we tussen de echte rivier en een gekanaliseerd gedeelte. Dit kanaal lag echter 8 meter hoger dan de rivier en het fietspad paste daar precies tussenin. Onderweg zagen we ook nog eekhoorntjesbrood in de berm staan maar we hadden net wat gegeten dus we hebben hem maar laten staan. Omdat we vanmorgen weer vroeg waren vertrokken kwamen we omstreeks 15.00 uurbij het hotel aan. Daar bleek dat we maar 64 km hadden gereden ipv de 70 km die in het routeboekje stonden aangegeven. Kennelijk hebben we 6 km overgeslagen en waren we daarom vroeg bij ons hotel. We weten nu ook hoe deze hoofdstad van de deelstaat Saarland aan zijn naam komt. Het barst hier van de bruggen over de Saar. Morgen 75 km van Saarbrucken naar Saarburg, uiteraard langs de Saar in dezelfde aangename temperatuur van 32 gr. Misschien kunnen we weer een stuk overslaan.

1. Ineke:
    20 augustus 2023
    Wat een geluksdag jij!
    Betalen sommige mensen honderden euro’s voor, zo’n dikke lip! 😂
  2. Coby en Andre van Roij:
    22 augustus 2023
    Ik ga toch liever naar de tandarts om het aan te passen.
  3. Anne en Mees:
    21 augustus 2023
    Wat een prachtige route zo tussen het water door! Fijne dag weer vandaag!
  4. Coby en Andre van Roij:
    22 augustus 2023
    Ook alles goed daar. Zijn Mees en Lowa er al aan gewend dat we er niet zijn.
  5. Ied:
    21 augustus 2023
    Weer een geweldige dag, leuk gezellig plaatsje zo te zien. Jammer van die wesp, het zal wel pijnlijk zijn.
    Jullie boffen met het weer. Fijne dag weer
  6. Coby en Andre van Roij:
    22 augustus 2023
    Ik kan het nog navertellen maar die wesp niet meer.
  7. Piet:
    21 augustus 2023
    Pech ???, altijd beter dan gestoken te worden door een pijlstaartrog, ofschoon die zeer zeldzaam voorkomen in de streek waar je nu bent. Dan heb j pas echt pech.
  8. Coby en Andre van Roij:
    22 augustus 2023
    Ik zal er toch op letten als we dicht langs het water rijden.