donderdag, 28 april 2022.

28 april 2022 - Echt, Nederland

Hallo allemaal, na een goede nachtrust in Sittard gingen we vandaag  naar Echt. De route liep via De Markt in het centrum waar we gisteravond hadden gegeten en het toen nog volop feest was. Vanmorgen stond datzelfde plein vol met kramen ivm de wekelijkse markt. Toch nog even cabaretier Toon Hermans goeie dag wezen zeggen. Hij is namelijk in Sittard geboren en daar hebben ze een standbeeld voor hem opgericht. Onderweg  ter hoogte van Susteren kwamen we langs het smalste stuk van Nederland. Linksaf ben je zo in Belgie en rechtsaf heel vlug in Duitsland.  Vanmiddag lekker gegeten bij onze kennissen uit Lith op de camping in Susteren. Er werd geweldig goed voor ons gezorgd met een schitterende lunch. Geen moeite was teveel. Ze kregen het zelfs voor elkaar om heerlijke eieren te bakken  in een klot.....pan. Het was ook fijn om ze tijdens  onze omzwervingen weer even te zien voordat zij naar Portugal op vakantie gaan en wij doorstappen richting Pieterburen.  Na deze lekkere lunch wachtte ons 1 km verder nog een verrassing. Dit keer in de vorm van een grote bijenzwerm. Ik herkende het geluid al van verre omdat we zelf ooit zo'n zwerm in de tuin hebben gehad. De bijen vliegen om de Koningin om die te beschermen. Toen we ze hoorden en zagen vlogen ze boven het pelgrimspad. Als je door de zwerm loopt en de Koningin valt je aan of gaat op je zitten dan doet de rest van de zwerm dat ook. Het gevolg hiervan kan zijn dat je er uit komt te zien als een Michelin mannetje van die autobandenreclame. Als je de volgende dag je hoedje op wilt zetten dan past dat zeer waarschijnlijk niet meer. Dus maar 5 minuten gewacht tot de zwerm hoger ging vliegen zodat we er veilig onderdoor konden lopen. Toch nog vlug een foto gemaakt en jawel hoor. De Queen zelf staat er op met haar gevolg. Met mijn rug gaat het steeds beter dus ziet het er naar uit  dat de reis naar Pieterburen doorgezet kan worden. Morgen gaat de reis naar Swalmen dus tot dan.

1. Quirien en Betsie:
    28 april 2022
    Dre ,kunde zien dat je ineen KLOT—— Pan toch lekkere eieren 🍳kunt bakken,en je weet een KONINGIN moet je altijd voor laten gaan 🤣 succes verder Groetjes Betsie en Quirien 🤣👍
  2. Ied:
    29 april 2022
    Fijn dat je rug iets beter gaat. Jullie hebben nog steeds mooi weer. En gaan vast nog hele mooie plekjes zien. Hier gaat het ook prima met de gezondheid van Boet, hij is al weer bezig met kleine klusjes. Gr
  3. See knoet:
    29 april 2022
    Lieve mensen,
    Ik kom er niet achter hoe ik kan zien of ik al geantwoord had op jullie pech!
    Dat is me ook wat ,zo goed getraind en dan doet die rug toch nog wat anders!
    Wel jammer maar wel op een goed moment gebeurd !
    Geniet van het nederlandse landschap en maak het goed ,
    See