vrijdag, 29 april 2022.

29 april 2022 - Swalmen, Nederland

Vandaag meer km's gelopen als de bedoeling was. Dit kwam omdat we gisteren op de gebruikelijke afstand geen slaapplaats konden vinden in Montfort maar wel in Echt dat 8 km korter was. Dus die 8 km kwamen er vandaag bij naar Swalmen. Dit resulteerde in een tocht van 28 km. Maar dat is niets vergeleken met de fietstocht van 55 jaar geleden die ik toen maakte van Gemert naar Swalmen tijdens een schoolkamp.  Vandaag onderweg in Montfort stonden in een etalage de allereerste televisie's vanaf de jaren vijftig en zestig. Voor de jeugd had je toen op woensdagmiddag het " kinderuurtje"  met onder andere  de serie van " Dappere Dodo".   In de omgeving van St. Odilienberg kwamen we langs een plaats waar in 2009  oude Romeinse munten zijn gevonden die ongeveer 2000 jaar oud waren. Het was in een mooie bosrijke omgeving met houten bruggetjes over een riviertje.  Ook vandaag weer een verrassing. Een aangegeven voetpad hield plotseling op te bestaan waardoor we over een hek moesten klimmen en vervolgens nog over een afrastering met prikkeldraad van 1 mtr. hoog. Het is allemaal goed gekomen en onze kleren zijn heel gebleven. In de buurt van Swalmen zagen we nog een heel oude boerderij waarvan ik dacht dat het een kasteel was en iets verder een echt kasteel.  Uiteindelijk waren we erg blij dat we bij ons slaapadres waren. Mijn rug heeft er kennelijk niets mee geleden maar Coby heeft nu last van haar rechterheup.  Hopenlijk is dat morgen over. Dat was het weer voor vandaag. Doei.

1. Riet van Vier Vrije Voeten:
    29 april 2022
    Beterschap! Morgen met nieuwe moed en met nieuw plezier verder! We genieten van jullie verhaal 👣👣
  2. Anouk:
    29 april 2022
    Wederom genoten van jullie verhaal, heel veel beterschap en morgen weer een nieuwe dag!
  3. Jeanne Eikelenboom:
    29 april 2022
    En geen munten gevonden achter de prikkeldraad. Na zoveel werk was een beloning wel leuk. Vandaag druk in de weer. Driekwart eeuw oud worden is heel wat. Op de oude Koninginnedag. Succes morgen en een fijne wandeling
  4. Coby en Andre van Roij:
    30 april 2022
    Nou Jeanne van harte gefeliciteerd en maak er een mooie dag van.
  5. Piet:
    30 april 2022
    Best link om over zo'n prikkeldraad te klimmen voor een jongen. Ik ken een man die als een jongetje via de trapleuning naar beneden gleed en met zijn trots aan een achterlichten van een fiets bleef hangen. Dat was gelukkig toch nog goed gekomen.
  6. Coby en Andre van Roij:
    30 april 2022
    We hebben geen schade opgelopen.
  7. Ied:
    30 april 2022
    Heb je nu last van hallucinaties, omdat je een kasteel verwarde met een boerderij? Het gaat goed zo te horen. Als beloning heerlijke asperges. Coby jij sterkte met je heup, daar kun het ook op krijgen is de uitdrukking. Wat maken jullie allemaal mee. Gr.
  8. Coby en Andre van Roij:
    30 april 2022
    Mooi om te horen dat het bij jullie goed gaat. Kunnen jullie alle twee weer genieten.
  9. Anne en Mees:
    30 april 2022
    Verdiend dat witte goud!! Hier hebben we ze ook op met een eitje van de dames in de tuin (die weer lekker veel kruiden en sla uit de moestuin krijgen)!