dag 9, Vigo naar Saramagoso, dinsdag 16 oktober. 19 km.

16 oktober 2018 - Vigo, Spanje

Na een natte maandag vandaag een droge en zonnige dinsdag. Het ontbijt vanmorgen was goed. De kamer van hotel Nautico was prima evenals het sanitair. Personeel heel vriendelijk en behulpzaam. Dit alles voor de prijs van 35. euro. Het hotel ligt ongeveer 100 meter van de Camino Portugese Litoral.
Tussen 08.00 en 08.30 uur wordt het hier pas licht. Dus omstreeks die tijd vertrokken we uit Vigo. Na ongeveer 5 km door de stad en zijn buitenwijken te hebben gelopen, begon de klim naar boven. Daar kregen we een heel warm gevoel van.
Eenmaal boven bleven we ongeveer op dezelfde hoogte lopen en hadden mooie vergezichten op de baai van Vigo naar Redondela.
Vlakbij Redondela zagen we beneden ons de Spaanse versie van de Golden Gate Bridge uit San Fransisco. Deze brug is 148 mtr. hoog en 1558 mtr. lang.
In een klein dorpje in de heuvels zagen we de visboer(in) staan. Aan verse vis is hier aan de kust geen gebrek maar 300 meter naar beneden lopen en weer terug dan is je vis in de zomer al half gaar, dus komt de visboer(in) langs.
Voor vandaag hadden we een slaapplaats die een paar honderd meter van de route af lag.
Het betreft Casa Rural As Chivas, Camino de Saramagoso 34, Redondola.
Eigenlijk loop je niet om want vanaf de Rural loop je weer gewoon via een andere weg naar de camino richting Arcade en Pontevedra.
Deze slaapplaats is schitterend in alle opzichten. Mooie rustige omgeving boven op de berg. Vriendelijke mensen en een mooie kamer.
Vandaag was het bijbehorende restaurant gesloten maar de eigenaar heeft toch voor ons een avondmaal gekookt.
Dat vonden we wel prettig want ondanks de korte route (19 km ) was ie wel pittig met diverse klimpartijen van 20% stijging en daar krijg je honger van.
De eigenaar heeft bijna het eten klaar dus tot morgen maar weer.
Doei.

1. Luisa Carou Ferreiro:
    16 oktober 2018
    Bedankt voor de tip van het hotel in Vigo, die kende ik nog niet. Geen geld ook voor een stad als Vigo, top! Veel plezier nog en geniet van Arcade!
  2. Piet:
    16 oktober 2018
    He Coby en Dré,
    Dank voor de update, zo te lezen gaat alles naar wens, houden zo.
    Groetjes
  3. Jeanne Eikelenboom:
    17 oktober 2018
    Prachtig uitzicht die lange brug. Het loopt lekker zo te lezen. Veel plezier op jullie verdere tocht
  4. Ria Van Den Eijnden:
    17 oktober 2018
    Hoi Coby en Dre, wat is deze voetreis weer mooi en vele mooie uitzichten, dorpjes en kunnen jullie het erg mooi vertellen, wij genieten er weer van. groetjes vanuit het nog zonnige Heesch
  5. Ied:
    18 oktober 2018
    Dit verhaal had ik gemist gisteren, nu toch weer tevoorschijn getoverd, het blijft een fenomeen die i-pad, mooie plaatjes weer, vooral die brug, hoewel ik de Romaanse bruggen toch prefereer. Veel plezier op de komende volgende dagen.
  6. Y sips:
    18 oktober 2018
    omdat ik zelf een vakantie erop heb zitten;deze late reactie.geweldg deze voetreis.en dank daarvoor ook voor de mooie foto,s,groetjes Yvonne