dag 11, Pontevedra naar Caldas del Reis, donderdag 18 oktober. 23 km.

18 oktober 2018 - Caldas de Reis, Spanje

Na de regen van gisternamiddag, avond en nacht was het vanmorgen helder en droog.
Op een enkel klim na was de route vandaag redelijk vlak. Er waren echter weinig vergezichten omdat we veel door een dal liepen en als we even wat hoger liepen ging het wandelpad door de bossen.
Het aantal pelgrims die we onderweg zien groeit met de dag. Veel uit Duitsland, Canada, Australie en Spanje zelf. Nog steeds geen Nederlandse wandelaars.
De zonsopgang was vandaag weer eens schitterend.
Het bleef de hele dag droog en half bewolkt en het was een fijne wandeltemperatuur.
Onderweg liepen we soms onder de druivenranken door en de druiven die de plukkers hadden laten hangen smaakten heerlijk.
Dat er hier veel kastanjes groeiden had ik al verteld maar de boom waar we vandaag langs kwamen spande wel de kroon. Het lag werkelijk bezaaid met kastanjes.
Ook zagen we weer diverse toepassingen van het graniet.
Schuttingen en palen voor de ondersteuning van de hoge druivenranken.
Toen we gisteravond in een restaurantje zaten te eten zaten vijf ernstig bejaarde Spaanse dametjes aan een tafel naast ons. Nadat ze elk een flinke portie inktvis hadden gegeten kwamen daar nog eens twee grote schalen friet en heeeeeeeeel veel gegrilde ribkes achteraan. Ik snap niet dat die vrouwkes hier zo klein blijven.
Op veel plaatsen in Spanje geeft men voor de komende twee dagen slecht tot zeer slecht weer aan. Er kan vooral aan de oostkust op sommige plaatsen meer dan 200 mm regen vallen maar dar zijn we gelukkig niet. In de Noord-west hoek waar wij de komende dagen zijn wordt het schitterend weer.
Wij gaan zo meteen ook maar eens wat eten want van dat lopen krijg je gruwelijke honger.
Tot morgen.

1. Ria Van Den Eijnden:
    18 oktober 2018
    Eet smakelijk, wij gaan naar Lith voor de herftsdrive
  2. Piet:
    Smakelijk eten.
  3. Troet en Trees:
    18 oktober 2018
    In Caldas zijn nog thermen waar je je voeten in het zalig warme water kan laten bekomen. En zomaar op straat te vinden! Genieten jullie er maar van, de voetjes hebben het verdiend.
  4. Troet en Trees:
    18 oktober 2018
    In Caldas zijn nog thermen waar je je voeten in het zalig warme water kan laten bekomen. Zomaar op straat! Genieten jullie er maar van, de voetjes hebben het wel verdiend.