dag 82, Ittero de la Vega-Poblacio de Campos, donderdag 7 juni. 17 km.

7 juni 2018 - Itero de la Vega, Spanje

Hallo allemaal,
Vanmorgen uitgeslapen en om 07.00 uur opgestaan. In onze herberg was er geen ontbijt dus elders in het dorpje koffie gedronken, een brood gekocht, beleg en fruit. Onderweg bij de eerste de beste gelegenheid, in dit geval bij de sluis in Fromista, ons ontbijt genuttigd.
Het weer was bij vertrek fris maar zonnig. Na een uurtje lopen ging de jack uit maar even later begon het te waaien en verdween de zon achter de bewolking. Toch maar weer de jack aangedaan. Om te wandelen was het echter prima weer.
Nu is het echt vlak ook al lopen we op een hoogte van ongeveer 800 mtr. Soms lijkt het of je in de Lithse polder loopt alleen is het daar nu 30 graden en hier ongeveer de helft minder.
We zouden eerst naar Fromista lopen maar de herberg daar lag wel erg dicht bij de spoorlijn. Dus maar 3 km doorgelopen naar het volgende dorp Poblacio de Campos en daar konden we slapen 3 km van het spoor. Later hoorden we dat er maar twee keer per dag een trein langs kwam.
Gisteren hebben we toch in de namiddag een paar uur mooi weer gehad. Coby had nog een wasje gedaan zoals elke dag. De eigenaar van de herberg zette een wasrek aan de andere kant van de straat op het trottoir want daar was zon. Ook werd er een tafeltje met twee stoelen neergezet zodat we in de zon en uit de wind onze dingen konden doen zoals bellen, slaapplaatsen reserveren en de reisblog schrijven.
Ook vandaag weer vele mensen ontmoet die we op de route al vaker gezien en gesproken hadden.
De mensen die hier een herberg hebben moeten met een paar mensen heel wat werk verzetten om alles te regelen maar ze zijn vriendelijk en behulpzaam en de meesten hebben hun zaakjes goed op orde en ze hebben werk voor hun levensonderhoud.
De camino met zijn pelgrims zorgt voor werkgelegenheid zodat er weer leven komt in de kleine dorpjes die aan het uitsterven waren.
Inmiddels is de lucht weer betrokken en is het harder gaan waaien.
De weersvooruitzichten over een paar dagen zijn gunstig. Voor wat het waard is. We zien wel.
Zometeen krijgen we eten en niet lang daarna gaan we naar bed want voor de verandering gaan we morgen weer lekker wandelen.
Dus tot morgen.
C en A.

1. Jeanne Eikelenboom:
    7 juni 2018
    Dan heb je geluk dat er maar 2 treinen langskomen. Maar jullie gaan prima door. Gelukkig voor de rustige dorpjes dat er zoveel pelgrims zijn die voor een beetje vertier en inkomsten zorgen. Als ze tenminste niet allemaal langs de weg slapen. Op onze camping komt overdag elke 3 minuten een trein langs die gelukkig overstemd wordt door de zee. Alleen als de wind draait is het net of ze over de camping komen. Dat gebeurt na zonsondergang..... na 24 uur wordt het rustig op het spoor tot 5 uur. We slapen er prima doorheen succes en mooi wandelweer toegewenst voor morgen!
  2. Coby en Andre van Roij:
    7 juni 2018
    Ik hoop voor jullie dat daar de spoorwegen gaan staken wordt het rustiger.
    Nog een fijne vakantie.