dag 81, Hontanas-Ittero de La Vega, woensdag 6 juni. 21 km.

6 juni 2018 - Itero de la Vega, Spanje

Hallo allemaal,
Het was goed van slapen en eten in Albergue El Puntido. Zeker als het niet zo warm is want het was "volle bak". Piet heeft hier vorig jaar met zijn zwager geslapen en toen was het 30 graden. Dan is het behoorlijk warm op die slaapzalen.
Vandaag was het eindelijk het perfecte wandelweer. Half bewolkt, droog en 18 graden.
Onderweg kwamen we op de paden de restanten tegen van de buien van gisteren.
Dat was op sommige stukken weer "vette " pret.
We hadden gedacht dat meteen na Burgos de vlakke Meseta zou beginnen maar dat was een kleine vergissing.
Vandaag hadden we nog een stijging van 12 % over een lengte van 1050 meter en een afdaling van 18 %.
Over die steile beklimming deden we 20 minuten en dat is dus ongeveer 4 km per uur.
Dat is dus een snelle beklimming.
Bij onze slaapplaats zagen we de weer de enige echte Franse pelgrims met hun hond Luna.
Zij slapen meestal in de open lucht of ergens onder een afdak met de hond tussen hun in.
In de herberg de gezamelijke maaltijd gebruikt met een Frans echtpaar, een meisje uit Slovenie een jongen uit Ierland en een Engelsman. Kei gezellig en die twee laatste gingen na het eten nog even naar kroeg iets verderop in het dorp.
Toen ze later op de avond terug kwamen belden ze aan want ze waren de sleutel vergeten.
Tegen alle verwachting in heeft het vanavond toch nog wat geregend maar toen zaten we al lang en breed binnen aan de eettafel met de kachel aan.
Hoe raar kan het gaan. Wij zitten in Spanje bij de kachel en in Nederland zitten ze bij de airco.
Het is inmiddels weer 22.30 uur dus tijd om te gaan slape. Welterusten allemaal.
C en A.