dag 67, St. Jean Le Vieux-Valcarlos, woensdag 23 mei. 16 km.

23 mei 2018 - Valcarlos, Spanje

Vandaag om 08.00 uur vertrokken richting Spanje met zonnig weer. In St. Jean Pied de Port eerst nog even wat spullen teruggestuurd naar huis. Wij denken dat niet meer nodig te hebben in Spanje. Het was ongeveer 2 kilo aan gewicht. Dat lijkt weinig en dat is het ook maar niet als ze in je rugzak zitten. Dan is dat veel , zeker later op de dag.
In St.Jean Pied de Port redelijk wat pelgrims gezien maar de meeste waren kennelijk al begonnen aan de tocht over de Pyreneeen. Wij namen de oude historische route uit de tijd van de Kelten. op deze tocht geen andere pelgrims zien lopen. Kennelijk gaan de meesten via de route Napoleon. Vanmorgen was het nog zonnig maar onderweg kwam er bewolking en regen. De paden waren al niet goed maar door die regen werd het er niet beter op.
Vervolgens maar langs de N 135 gaan lopen maar dat was ook geen succes vanwege het vele verkeer en bijna geen bermen langs de weg.
Wachten even af hoe we morgen verder gaan en waar naartoe.Welterusten allemaal.