dag 42, Saint Germaine Beaupre-La Souterraine, zaterdag 28 april. 11 km.

28 april 2018 - La Souterraine, Frankrijk

Vanmorgen regende het al behoorlijk toen we opstonden en dat hield pas op toen we in La Souterraine aankwamen. Gelukkig was het vandaag een uitrustroute van 11 km dus het viel allemaal wel mee.
Onderweg was het nog steeds een soort Limburgs landschap en vanwege de regen toch maar weer over de kleine wegen gelopen.
Wij waren overigens niet de enigste die dat deden. Er waren drie echte scharrelkippen die daar hetzelfde over dachten. Ze bleven voor ons uit lopen maar toen er een auto uit tegenovergestelde richting kwam werd het moeilijk. Uiteindelijk kozen ze ervoor om toch maar terug te lopen.
We waren al bijtijds bij onze slaapplaats in de Rue Serpent 9 in La souterraine. Die was echter pas om 16.30 open. De dochter des huizes liet ons toch de rugzakken binnen zetten.
Konden wij toch nog even het stadje bekijken zonder bepakking.
In de kerk de stempel gehaald voor ons paspoort en nog een kopje koffie gedronken want het was buiten goed afgekoeld.
Terug bij ons onderkomen waren er al meerdere pelgrims.
Het avondeten was in een woord geweldig.
Voor slapen, avondeten en de volgende dag ontbijt, betaal je 36.- euro.
Morgen geeft men ook veel regen aan dus vroeg op om op een rustige manier naar
Marsac te lopen.
Welterusten en tot morgen.