dag 23, Sezanne - Bangeux, maandag 9 april. 23 km.

9 april 2018 - Pierry, Frankrijk

Hallo allemaal,
Prima nacht gehad bij Marie claire en Patrice Cre. Het was een beetje rommelig want men was bezig met het opknappen van het huis. Het bed en het eten waren prima en de mensen waren zeer behulpzaam. De teen van Coby zag er beter uit dan gister. We besloten om vandaag toch verder te lopen naar Bangeux maar dan een gedeelte om de zaak niet te forceren. Onze gastheer heeft ons een eindje weggebracht zodat we maar 15 km hoefden te lopen. Tevens hoefden we dan ook niet over die modderpaden te lopen want het is hier nog ernstig nat ondanks twee dagen mooi weer. Vanmorgen regende het alweer en omstreeks 13.00 uur was het weer droog.
De vele velden met koolzaad beginnen in bloei te komen en vanaf morgen beloven ze weer drie dagen droog en zonnig weer. Zeer waarschijnlijk krijgen we dan grote gele vlaktes van bloeiend koolzaad.
Er staan hier zeer grote silo's voor het graan, luzerne en koolzaad.
Een camino lopen is ook goed om af te vallen. We zijn alle twee al behoorlijk gewicht kwijt en als dat zo doorgaat zitten we in Santiago weer op ons geboortegewicht.
Onderweg in Anglure nog geposeerd bij een kunstwerk van St. Jacques.
Bij onze nieuwe slaapplaats bleek dat we hier vannacht met vier pelgrims slapen. Jacques uit Spa, Bernhard uit Frankrijk en wij tweetjes. Het ziet er allemaal prima uit.
Maar het belangrijkste van allemaal is dat het beter gaat met de teen van Coby en we morgen toch proberen om 20 km te lopen. Volgens onze gastheer gaat de route over een fietspad langs een kanaal dat geasfalteerd is.
We gaan het meemaken. Mocht het niet lukken onderweg kunnen we altijd nog een taxi bellen om ons naar de slaapplaats te brengen.
Tot morgen.
C. en A.

1. Jeanne Eikelenboom:
    9 april 2018
    Gelukkig de teen wat beter. Hopelijk snel helemaal opgeknapt. Bagneux is toch een bedevaartsoord. Daar maar bidden voor beterschap. Afvallen is niet zo erg dat wil ik ook wel maar ik loop minder. Doet zeer aan de knieën. Dus Compostella kan alleen per fiets. Groetjes en succes morgen
  2. Jan en Ria van Rosmalen:
    9 april 2018
    Op de eerste foto ziet Coby er nog niet zo magertjes uit 😀 Wat je noemt, een bult van het sjouwen! Het is een echte pelgrimstocht voor jullie. Heel veel sterkte en een spoedig herstel van je teen Coby 😘
  3. Trudy Smolders:
    10 april 2018
    Dre en Coby, ik geniet van jullie verhaal. Heb zelfs iets geleerd, luzerne kende ik niet. Even gegoogeld. Mooi, als ie bloeit.
    Fijn dat de teen van Coby er wat beter uit ziet.