dag 22, Mont Mort-Lucy - Sezanne, zondag 8 april. 22 km.

8 april 2018 - Pierry, Frankrijk

Hallo allemaal,
Goede nachtrust gehad in de boerderij. Omdat we gisteren van de route waren afgeweken en 3 km naar de boerderij waren gelopen werden we vanmorgen met de auto teruggebracht naar de route. De jack-russel van de boer ging mee. Perro ging meteen bij Coby op schoot zitten. Het kan zijn dat ie al erg aan Coby gehecht was geraakt maar ik hou het er op dat ie zo wel naar buiten kon kijken. Het was volgens mij ook een sterke hond. Gisteravond hadden we kip bij het eten. Men zegt dat honden geen kippebotten mogen eten omdat die splinteren en daarom slecht zijn voor de hond. Nou deze hond kennelijk niet want in een zeer korte tijd had Perro alle botten opgevreten. Het hondje was 15 jaar oud en heeft er kennelijk nooit iets aan over gehouden behalve een volle maag.
Onderweg het gehuchtje Mondement zagen we al van verre een vreemde "toren" staan.
Dit bleek een monument te zijn ter nagedachtenis aan de gesneuvelde soldaten in de 1e wereldoorlog.In augustus en september 1914 waren de Duitsers al over de rivier de Marne maar Franse troepen wisten ze weer terug over de Marne te jagen. Vervolgens hebben ze 4 jaar lang vanuit loopgraven elkaar aan zitten kijken. Het geheel is 33 meter hoog en ziet er imposant uit.
In Sezanne troffen we drie Nederlandse vrouwen die daar in de buurt enkele etappe's liepen van de pelgrimsroute en dan weer naar huis gingen. Een van hen kwam uit Oss en was familie van smidje van Bergen die destijds zijn smederij vlak bij de witte molen in Oss had. Zij kende Paulien, de weduwe van Tinus de smid uit Lith, ook goed. De wereld is niet zo groot..
Omdat Coby al een paar dagen last had van haar grote teen toch maar even naar het ziekenhuis van Sezanne gegaan. Het leek of de teen ontstoken was. Na een tetanusspuit en antibiotica weer terug naar ons slaapadres. Morgen hier bij de apotheek nog wat antibiotica halen. Als het over een paar dagen erger is geworden dan beter, moeten we wee een arts raadplegen.

1. Anouk:
    Hoi,

Wat 'n bikkel, door lopen met zo'n teen. Hopelijk is het probleem nu aangepakt en wordt de pijn minder. Mooi om te lezen dat jullie genieten van alles wat op jullie pad komt. Groetjes Anouk Peer en de kids
  2. Ineke:
    9 april 2018
    De wereld is heel klein als je een familie van de smid uit lith/Oss tegen komt!
    Goed verzorgen dat teentje en op tijd de artsen raadplegen en goed laten behandelen! Verder geniet van alles om je heen, net zoals het hondje dat deed!
  3. Coby en Andre van Roij:
    Hoi Coby en Dre
    hope dat die teen snel beter word anders maar een paar dagen rust hoor jullie komen er echt wel tijd genoeg toch groetjes van huub en mij
  4. Coby en Andre van Roij:
    Goeie morgen,
    Gaan we zeker doen. Zijn bij de apotheker geweest hebben nu de nodige medicijnen en we doen het even rustig aan. Doei.
  5. Ria de Kort:
    9 april
    Coby,neem de tijd om je teen te laten genezen,want je hebt nog "enkele" kilometers te gaan.Beterschap en de hartelijke groeten.
  6. Piet en Diny:
    9 april 2018
    Gelukkig heb je in Frankrijk op elke straathoek wel een Pharmacy. Succes en Coby: " Beterschap".
  7. Theo:
    9 april 2018
    Beterschap met je teen Coby. Prachtig jullie dagelijkse updates. Suc6 bikkels. Groetjes Riet&Theo
  8. Hans en Anny den bekker:
    9 april 2018
    Je teen mag geen roet in het eten gooien, want dat zou erg jammer zijn. Desnoods een paar dagen rust. Veel succes verder Coby en Dre.

Groetjes Hans en Anny.