Lith-Stokach.

14 augustus 2023 - Stockach, Duitsland

Vanmorgen om 06.30 uur met de fiets naar v.d.Valk in Nuland waar de bus om 07.30 uur aan kwam. Fietsen en bagage ingeladen en op weg naar Asten waar nog een tussenstop was om de laatste fietsers op te halen vervolgens gas op de plank richting Stokach vlakbij de Bodensee. Onderweg nog twee maal gestopt om de benen te strekken. Omstreeks 18.30 uur arriveerden we bij het hotel waar we na het inchecken meteen aan tafel konden voor het diner. Daar het vandaag hard dooide (31 gr.)  Was de airco in de bus zeer aangenaam maar als je de bus uitging leek het buiten wel 40 gr. Hier in het dorp was het om 19.00 uur nog 28 gr. Dus nog fijn om nog even een terrasje te pakken. Toch maar bijtijds naar bed want morgen moeten we om 07.00 klaar staan voor het ontbijt waarna we om 08.30 uur  met de bus en het reisgezelschap een tochtje langs de Bodensee fietsen. Het was eigenlijk de bedoeling dat we morgen reeds onze eigen route gingen rijden richting Nederland maar dat ging niet door en wel om de volgende reden. Wij dachten dat hier in Stokach alle fietsen uit de busaanhanger gingen maar die blijven erin. Ze gaan er pas uit als het reisgezelschap morgen met de bus aankomt op de startplaats van de 1e route. De chauffeur en de begeleider waren vergeten om onze fietsen als laatste in de aanhanger te zetten zodat ze vanavond of eventueel morgenvroeg als eerste uit de bus konden worden gehaald. Aangezien het feit dat onze fietsen helemaal voorin die aanhanger stonden zouden er 40 fietsen verplaatst moeten worden om bij onze fietsen te kunnen waarna er weer 38 fietsen terug moesten in de aanhanger. Omdat de chauffeur en de begeleider al vanaf 06.00 in de weer waren hebben we besloten om alles te laten zoals het is en morgen nog een dagje met hun mee te fietsen. Als we morgen uitgefietst  zijn gaan onze fietsen als laatste in de aanhanger. Onderweg naar het hotel van het reisgezelschap maakt de chauffeur een omweg van 15 km en zet ons met de fietsen en bagage af bij het hotel  in Radolfzell waar wij die nacht geboekt hebben. Zaak opgelost. Iedereen weer blij. Als dit het enigste (ongemakje) is blijven we blij. We gaan het meemaken. Het is inmiddels 23.00 uur. Dus welterusten en tot morgen.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    15 augustus 2023
    Apart begin van jullie reis 😉 Toevallig met Kras? Een nicht van Jan ( 81) gaat als begeleidster mee met de fietsreizen. Dus zij helpt ook mee om al die fietsen in de aanhanger te krijgen 🤭 Fijne voortzetting
  2. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Reisorganisatie heet Fital en organiseren veel fietsvakanties door heel Europa. Onze ervaring is dat het een prima organisatie is.
  3. BETSIE GRUIJTERS:
    15 augustus 2023
    Zo zie je maar weer eens altijd iets onverwacht en dat maakt het alleen maar leuker toch
  4. Grad en Anny:
    15 augustus 2023
    Een hele fijne fietstocht en hopelijk blijft verder alles goed gaan
  5. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Wij gaan daar ook van uit en tot op heden gaat alles goed.
  6. Kees van Doorn:
    15 augustus 2023
    Succes met deze nieuwe uitdaging. Pas goed op tijdens het fietsen. Ze rijden je zo voor jouw klep. Nederland is een fietsland maar veel landen zijn niet echt ingericht op fietsers. Hier in Portugal is het voor fietsers een crime. Daarom fietsen wij hier ook niet. Meer een auto en wandelland.
  7. Coby en Andre van Roij:
    17 augustus 2023
    Nou Kees dat valt hier reuze mee. De fietspaden zijn breed en goed aangegeven en op de doorgaande weg hebben ze veel respect voor de fietsers.