dag 1, Lith naar Porto, maandag, 8 oktober.

8 oktober 2018 - Porto, Portugal

Na een voorspoedige reis vanuit een zonnig en warm Lith kwamen we omstreeks 15.50 uur Nederlandse tijd in een zonnig en nog iets warmer (27 gr.) Porto aan.
Met de metro naar het centrum van de stad waar we vrij vlug ons hotelletje hadden gevonden. Snel inboeken en daarna de stad in om te kijken waar we morgen de bus moeten nemen richting Mashintos, een buitenwijk van Porto, om vandaar langs de kust naar Vila do Conde te lopen. Als we vanaf het centrum naar deze stad lopen is het ruim 30 km en dat vinden wij voor de eerste dag wel een beetje veel. Daarom zijn we vanmiddag ook de eerste stempel gaan halen in de kathedraal. Kunnen we morgen meteen vroeg op pad. We hadden tijdens de reis maar weinig gegeten daarom maar vroeg genoeg een restaurantje opgezocht. Daar troffen we twee dames uit Amerika die van origine Pools waren maar al vele jaren met hun gezin in de US woonden. Zij hadden de Camino Portugese al gelopen en vlogen morgen weer naar Amerika.
Toen de glazen wijn op tafel werden gezet wisten we zeker dat we in Portugal waren. Ze schenken ze hier tot aan de rand toe vol. Nog steeds.
Het is erg druk hier in Porto. Veel toeristen uit alle delen van de wereld, waaronder ook diverse pelgrims. Zijn benieuwd hoe het morgen gaat met het lopen maar dat horen jullie morgen wel.

1. Troet en Trees:
    9 oktober 2018
    Moo! Wij stapten ook al de Camino Portugues por la Costa. Vanuit Porto met de dubbeldekbus naar Matosinhos en vanaf daar stappen tot Povoa de Varzim. We wensen jullie heel veel genot en leven terug helemaal mee! Troet en Trees
  2. Johann en Ria:
    9 oktober 2018
    Beste Coby en Dre, vanuit het ook warme Bali fijn te horen dat wij ook weer mee mogen “liften” op juliie verhalen. We zijn hier a.s. donderdag alweer 2 weken. Nog 1 week en we gaan voor 3 weken naar onze familie in Australie. We laten wel weer wat horen. Veel wandelplezier. Groeten van Ria en Johann
  3. Jan en Ria van Rosmalen:
    9 oktober 2018
    Daar gaan ze......... Veel wandelplezier en fijn dat we weer mee mogen reizen 😎
  4. Peer:
    9 oktober 2018
    Ja, daar gaan ze weer, voor de 2e keer dit jaar. Heel veel plezier waar jullie zijn. We volgen jullie weer op de voet :-)
  5. Piet en Diny:
    9 oktober 2018
    Veel plezier op deze route naar Santiago. Met het weer lijkt het wel goed te komen. Geniet ervan.
  6. Anneke:
    9 oktober 2018
    Genoeg ervaring van de eerste keer, komt deze keer helemaal goed.
    Wel leuk om Portugal van start te gaan. Veel plezier!!
  7. Ied:
    9 oktober 2018
    Leuk om er weer bij te horen en jullie kanjers te volgen. Veel wandelplezier, ik doe het wel rondom Oss en Lith
  8. Anny Biemans:
    9 oktober 2018
    Dre en Coby, Wij wensen jullie een hele voorspoedige en mooie tocht. We kijken uit naar de verhalen. Tot ziens.