Mettendorf - St Vith

23 augustus 2023 - Sankt Vith, België

Geen mist vanmorgen om 08.00 maar wel erg fris dus hadden we de jacks niet voor niets meegenomen. Na Neuerburg konden we tot St Vith gebruik maken van oude (1907) spoorbanen die omgetoverd waren tot geasfalteerde fietspaden. Gedurende het hele traject reed je van 200 mtr naar 500 mtr hoogte of juist andersom. Deze stijgingen en dalingen gingen over een lange afstand maar die omhoog gingen waren toch pittig. Diverse malen reden we door oude spoorwegtunnels en 1 daarvan mag je van oktober tot maart niet door vanwege de daar aanwezige vleermuizen. We kregen kippenvel toen we er door reden. Niet vanwege die vliegende muizen maar van de temperatuur in de tunnel. Of je door een lange koelkast reed.  Er zijn onderweg voldoende schuilhutjes en picknicktafels voor de wandelaars en fietsers. Die zijn zeer geschikt om de luch te gebruiken. Net voor het snelwegviaduct van de E42 reden we België weer in om 3 km verder de rit van vandaag te eindigen in St Vith. Het is me onderweg opgevallen dat ik gisteren en vandaag bijna geen notenbomen heb zien staan terwijl ze voor die tijd, vanaf de Bodensee tot ongeveer Saarburg, zeer nadrukkelijk aanwezig waren. Vandaag dooide het hier iets minder dan de voorgaande dagen en dat vonden we helemaal niet erg. Morgen belooft het hier tot de avond droog te blijven. De rest van de route naar huis fietsen we wel tussen de buien door.

1. Jan en Ria van Rosmalen:
    23 augustus 2023
    Jullie gaan als een speer zo te lezen 🤭 Jullie willen weer thuis zijn voordat het bridgeseizoen begint? Veel plezier saampjes en goed weer gewenst. Tot ziens
  2. Coby en Andre van Roij:
    23 augustus 2023
    Het was inderdaad de bedoeling om voor de openingsdrive thuis te zijn zeker nu het weer gaat veranderen.
  3. Anneke:
    23 augustus 2023
    Wordt dan lekker slingeren als je de buien wilt omzeilen 😀
  4. Coby en Andre van Roij:
    23 augustus 2023
    Als we iets langer op een terrasje blijven zitten gaat dat slingeren vanzelf.