dag 3. dinsdag, 20 maart. Best-Vessem 20 km.

20 maart 2018 - Vessem, Nederland

Hallo allemaal.
Vannacht goed geslapen bij ons gastgezin in Best die overnachtingen hebben voor Vrienden vrienden van de fiets en voor wandelaars die daar lid van zijn. Vanmorgen een geweldig ontbijt gehad. Annelies en haar man Henri zijn zelf fervente fietsers en hebben de halve wereld al rondgefietst. Een geweldig adres om te overnachten. Omstreeks 09.15 uur vertrokken naar Vessem, onze volgende slaapplaats richting Spanje. Mooi wandelpad langs het kanaal waar we lekker in de luwte liepen.(zie foto)
Onder het viaduct over de A-67 kwam ik met mijn wandelstok in een rooster en verloor ik de rubber dop. Zodoende moest ik al op mijn knieen voordat ik in de abdij van Postel was.(zie foto)
Vervolgens gepauzeerd vlakbij de startbaan van vliegveld Eindhoven waar juist een vliegtuig van Ryanair opsteeg, mogelijk richting Spanje. Ik dacht, die zal er zeer waarschijnlijk eerder zijn dan wij.(zie foto)
Ter hoogte van Wintelre was het weer tijd voor koffie. Gelukkig was deze open omdat er dinsdagmiddag altijd werd gebiljard. Dank je wel biljarters. Het weer was geweldig maar nog te fris om buiten te rusten. Schijnt niet goed te zijn voor de spieren. Het lopen gaat steeds beter en de afstand van 20 a 25 km per dag is voorlopig prima. Omstreeks 15.30 uur kwamen we in Vessem aan. Na een gezellig onderonsje met de vrijwilligers Yvonne en Piet een warme zuurkoolstampot gegeten. Daarna nog even gezellig geklets om vervolgens dit verhaal te schrijven en omstreeks 22.00 uur te gaan slapen. Morgen gaat de reis naar de abdij van Postel in Belgie.

1. Ineke:
    20 maart 2018
    Hoi hoi! Het is elke avond weer wachten op jullie mooie verhaaltjes!
    Daar genieten wij echt van!!!
    Op naar het België!
  2. Gerard Cornelissen:
    20 maart 2018
    Hi Coby en Dre, goed te horen dat het goed gaat. Leuke lezingen over jullie toch en mooie foto's. Succes en we blijven jullie volgen, Gerard
  3. Elle:
    20 maart 2018
    Net als Ineke kijk ik uit naar de update. Morgen de eerste landsgrens over, een mijlpaal. We genieten met jullie mee. Xx
  4. Ria de Kort:
    Hallo Coby en Dre,
    21 maart 2018
    Zo te lezen hebben jullie Nederland al bijna gehad en gelukkig ook de Siberische kou.Wij wensen jullie een goede tocht veel wandelplezier en geniet van de natuur en alles wat er om je heen te zien is.In gedachten lopen wij met jullie mee.Groetjes
  5. Anneke:
    21 maart 2018
    Nog veel plezier, maar hopelijk richting beter weer. Op naar Vlaanderen!
  6. Nel Manders:
    21 maart 2018
    Als broeder Jan nog aan de deur staat dan doe hem maar de groeten van mij. Is zo"n lieverd en kan goeie bakken vertellen. Maar vrees dat hij niet meer onder ons is. Geniet van alle moois en ik geniet met jullie mee. xxx
  7. Sjoerd Schalken:
    Hallo Coby en Dre,

Leuk te lezen dat jullie zijn begonnen aan jullie wandeltocht met als einddoel Santiago de Compostella.
    Fijn dat jullie grote avontuur goed van start is gegaan.

Ik zal regelmatig lezen hoe het jullie vergaat.
    Geniet van de wandeltocht en de natuur.

Groetjes,

Sjoerd