dag 60, Larousse-Mont de Marsan, woensdag 16 mei. 21 km.

16 mei 2018 - Mont-de-Marsan, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen het prachtige onderkomen weer achtergelaten zoals we het hadden aangetroffen. Om weer op de route te komen had ik geen zin om dezelfde weg weer terug te lopen dus had ik gisteravond al gekeken op google maps hoe we dat zouden doen.
De twee Duitse dames waren al eerder vertrokken dan wij maar die kwamen ons op een gegeven moment weer tegemoet gelopen want ze waren verkeerd gelopen.
Toen ben ik maar als gids gaan fungeren maar daar hadden ze ook niet veel vertrouwen in. Zeker niet toen we achter langs een stel huizen liepen en zo op het eerste gezicht een doodlopende weg was.
Iets verder kwamen we bij een gedeeltelijk verborgen pad wat dwars door een bos ging. Uiteindelijk kwamen we op de route terecht en hadden we een paar km uitgespaard.
Onderweg kwamen we weer op een oude spoorbaan terecht van ongeveer 9 km lang richting Mont de Marsan.
Toen hier nog een trein liep had je bij de kruisende wegen slagbomen zodat de auto's moesten wachten. Nu waren er slagbomen op het oude spoor bij de kruisingen met diezelfde wegen zodat fietsers en wandelaars niet plotseling die wegen op liepen.
De twee Duitse dames gingen vanavond in een hotel slapen en wij in de refuge van de vrienden van St. Jacques. Daar sliepen ook de Belg Johan en een echtpaar uit Canada.
Na een paar dagen vrij vlak parcours begint het nu weer lanzaam heuvelachtiger te worden. Dat is niet zo gek want we zitten niet meer ver van de Pyreneeen.
Het was vandaag prima wandelweer met niet te veel zon en 19 graden. Morgen iets meer zon en iets warmer als we 21 km verder naar St. Sever lopen. Inmiddels is het al weer bijna 22.30 uur en tijd om te gaan slapen want morgen moeten we hier voor 08.00 uur de deur weer uit. Dus welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Ied:
    17 mei 2018
    O, geen foto's vandaag, jammer. Goed, dat je een goede gids bent, wie van de twee laat ik in het midden, hier ben ik de gids, anders ging alles mis, wat kennis van wegen dan. Het weer is hier ietsje minder, maar wel zon. Op naar de Pyreneeën , tot morgen
  2. Ron & Rita:
    17 mei 2018
    Ook ik heb goede ervaringen met Google Maps. Het is namelijk over het algemeen zo, dat er wel wegen bijkomen, maar dat er weinig wegen afvallen. Dus als Google zegt dat je er langs kunt, dan is het vaak zo ook al lijkt het anders. Fijn dat het zo goed gaat!
  3. Ron & Rita:
    17 mei 2018
    Ps: als je in je volgende etappe plotseling aanduidingen ziet met opvallend veel de letter X erin, dan zit je midden in Baskenland.
  4. Ron & Rita:
    17 mei 2018
    Jammer dat er geen foto's zijn. Vast een lange dag geweest gisteren!