dag 54, La Gratade-Saint Foy La Grande, donderdag 10 mei..21 km

10 mei 2018 - Sainte-Foy-la-Grande, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen samen met Bernhard de Zwitser vertrokken uit het afgelegen La Gratade.
Internetbereik was hier zeer lastig maar er zijn ergere dingen.
In de morgen was het nog vrij zonnig maar na ee paar uurtjes vielen er toch enkele buitjes.
Na een tijdje klaarde het weer op en later op de dag was er weer een strakblauwe lucht.
De omgeving begint iets vlakker te worden met mooie open stukken zonder bossen waardoor er mooie vergezichten zijn. Saint Foy La Grande was vandaag ons eindstation en daar zagen we Rose, het meisje uit Nieuw Zeeland, weer. Zij had geen slaapplaats kunnen vinden en liep nog enkele km's verder om weer ergens in een bos te gaan slapen in haar tentje.
Bernard de Zwitser liep nog een 10-tal km's verder want die had daar nog een slaapplaats gevonden. Dat adres had hij van ons gekregen want ze hadden daar nog maar 1 eenpersoons bed over en dat was voor ons dus niet geschikt.
Wij hebben hier vandaag tenslotte maar een hotelletje geboekt.
We hebben er weer iets van geleerd en vandaag weer enkele dagen vooruit geboekt alleen de eerst komende slaapplaats niet op de voor ons geschikte afstand maar daar vinden we wel een oplossing voor. Dichterbij zit alles nog vol met overwegend Franse pelgrims die nu in de meivakantie gedurende 2 weken een stuk van de camino lopen.
Onderweg nog een kerkje gezien die veel leek op een kerk in Mexico.
Ook zagen we nog een slang op de weg. Alleen deed ie het niet meer want iemand had hem over zijn of haar kopje gereden.
De rivier de Dordogne was goed gevuld met water en volgens de Franse Meteo komt er na morgen nog wel wat bij.
Wij gaan morgen gewoon weer verder en daarom welterusten allemaal en tot morgen.
C en A.

1. Jeanne Eikelenboom:
    10 mei 2018
    Jullie zien er nog goed uit. Over een paar dagen de 1000 km grens. Petje af! Ben benieuwd hoe het in Spanje gaat; maar eerst nog een heel stuk Frankrijk. Wij vertrekken woensdag naar Spanje. Alleen gaan we aan de Middelandse Zee dus Santiago zien we niet. Houd de vaart erin!
  2. Ied:
    11 mei 2018
    Leuk om iedere keer weer dezelfde mensen te ontmoeten, uit eindelijk hebben jullie allemaal hetzelfde doel, maar ben je al iemand tegen gekomen,die even ver als jullie gelopen hebben? Ik dacht op die ene foto, Dre heeft Coby ingeruild, maar gelukkig was er weer een erg leuke foto van jullie twee. Jullie zien er inderdaad goed uit, niets geleden. Konden wij dat ook maar zeggen. Alles wandel ze.