dag 37, Bourges- Issoudin, maandag 24 april. 27 km

23 april 2018 - Issoudun, Frankrijk

Hallo allemaal,
Vanmorgen al heel vroeg ( 06.30 ) opgestaan om op tijd bij het busstation te zijn. Men had ons aangeraden om met de bus Bourges met zijn industriezone uit te rijden en vervolgens de pelgrimsroute weer te gaan volgen . Zo gezegd zo gedaan en vanaf La Chapelle St. Ursin weer te voet verder. Eerst in het overdekte bushokje ontbeten en toen verder. We kwamen langs een geheimzinnig terrein met hoog hekwerk en heeeeeel veel camera's. We hadden geen idee wat men daar uitspookte.
We zouden eigenlijk in Charost overnachten maar het lopen ging veel beter als de laatste paar dagen dus besloten we verder te gaan naar Issoudin. Eerst dachten we dat dit aan het weer lag. Het regende vanmorgen en het was behoorlijk afgekoeld.
Inmiddels denken wij dat de werkelijke oorzaak een Norovirus is geweest dat wij hebben gehad. Vrijdagnacht moest ik rap mijn bed uit en had ik geluk dat ik een emmer mee naar de wc kon nemen zodat het er gelijktijdig aan de bovenkant en onderkant uit kwam zoner dat het een zooitje werd. Ik stond er versteld van dat er in zo'n korte tijd zoveel uit je lijf kon komen. Coby was de nacht daarop aan de beurt en voor haar hetzelfde scenario.
Het voordeel van zo"n leegloop is dat je de volgende dag minimaal 1,5 kilo lichter bent en dat scheelt toch veel tijdens het lopen.
Coby kan intussen ook navigeren als de beste en samen weten we toch bijna dagelijks route's uit te zoeken die soms vele km's korter zijn dan de oude pelgrimsroute die in het boekje staat. We gebruiken daarvoor kleine asfaltweggetjes waar weinig verkeer over rijdt.
Soms kom je dan door plaatsjes waar men wel koffie heeft en dat is dan weer mooi meegenomen.
Morgen probeten we Chateauroux te bereiken. Het is dan droog en 20 gr. en we hebben al een route uitgezocht die korter is.
Welterusten allemaal.
C en A.

1. Kees van Doorn:
    24 april 2018
    Pas goed op jullie zelf vwb vochthuishouding. Sterkte.
  2. Theo:
    24 april 2018