dag 20, Germaine - Pierry, vrijdag 6 april. 19 km

6 april 2018 - Pierry, Frankrijk

Hallo allemaal,
Goed geslapen en om 07.00 uur opgestaan, ontbeten en de boel opgeruimd. Al met al was dit een goed verblijf met goed avondeten en ontbijt in Gite Le Petite Plessis.
Bijtijds " en route " want het beloofde vandaag eindelijk goed weer te worden.
Toen we op weg gingen vroor het nog maar hoe verder de dag vorderde hoe harder het ging dooien. Toch waren we blij dat we 's-morgens ons thermo-ondergoed nog aangedaan hadden.
We hadden weer gekozen voor een alternatieve route en dat was nog niet zo verkeerd want de originele route was nog steeds een blubberzooi.
Er zaten wat klimmetjes in maar dat leverde ook mooie vergezichten op.
We zaten midden in de champagnestreek en dat was overal aan te zien. Ontzettend veel champagne-huizen, winkels en aanverwante bedrijven.
Nog even bij Moet en Chandon langs geweest. Dit is het bekendste champagnehuis in Epernay. Dat er nog steeds veel aan deze drank wordt verdiend zie je aan de huizen en auto's
Ons slaapadres was, hoe kan het ook anders, Gite La Villa Champenoise.
Een schitterende villa waar we konden slapen voor 15. euro p.p.
We werden verwelkomd met een heerlijk koel glas met lekkere champagne. Het was inmiddels boven de 20 graden en dan gaat zoiets erin als gods woord in een ouderling.
Er was nog een Belgische pelgrim uit Spa. Hij had geen rugzak maar een soort zelf gemaakt steekwagentje dat hij achter zich aan trok. Hij had last van zijn rug en kon moeilijk een rugzak dragen. Morgen beloofd weer een mooie dag te worden dus vroeg naar bed en weer vroeg op. Welterusten allemaal.
C. en A.

1. Ied:
    7 april 2018
    Hopen
    Ijk mooi weer vandaag, de regen hebben jullie genoeg gehad, die laat maar achter je. Hier wordt het ook beter. Tot. Nog toe hebben jullie iedere keer goed onderdak gehad, geloof ik. Geniet van de mooie tochten die nog komen gaan, want nu kom je pas in mooie streken, de paden moeten alleen beter, wat een modderpoelen. Gr. boet en Ied